دلیل قتل خاشقجی افشا شد

© AP Photo / Hasan Jamaliدلیل قتل خاشقجی افشا شد
دلیل قتل خاشقجی افشا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های عربستانی سناریوی جدیدی درباره چگونگی قتل خاشقجی ارائه کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری " رویترز" یک منبع نزدیک به کانال‌های ارتباطی کاخ سلطنتی عربستان سعودی ، بدون ارائه هیچگوه شواهد گفته است، سعودی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که دلیل مرگ جمال خاشقجی خفگی تصادفی بوده است.
همچنین بسیار عجیب است که مسئولان عربستانی ادعا کنند که این روزنامه‌نگار عربستانی که بنابر برخی گزارش‌ها در جریان شکنجه انگشتان وی قطع شده است، توانایی درگیر شدن با ماموران سعودی حاضر در کنسولگری را داشته است.
بر اساس این روایت جدید، تیمی ۱۵ نفره از اتباع عربستان به دستور احمد عسیری، نایب رئیس اطلاعات عربستان سعودی راهی ترکیه شده‌اند تا جمال خاشقچی را به بازگشت به ریاض متقاعد کنند، اما آنها از اختیارات خود فراتر رفته و او را به اختتاف تهدید کرده و سپس وی را به صورت اتفاقی خفه کرده‌اند. 

درخواست ۴ میلیارد دالری ترامپ از پادشاه عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
درخواست ۴ میلیارد دالری ترامپ از پادشاه عربستان سعودی

این مقام ارشد سعودی همچنین مدعی شده که جسد آقای خاشقجی در فرش پیچیده شده و به یک همکار محلی تحویل داده شده است تا جسد را از بین ببرد.
پس ازاین واقعه، یکی از شرکت کنندگان در این جرم لباس های خاشقجی را پوشیده و برای اینکه کامره های نظارت ثبت کند که خبرنگار از ساختمان کنسولگری خارج شده، آنجا را ترک می کند.
در حالی که ریاض پیشتر در بیانیه‌ای بالاخره پذیرفت که جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول کشته شده است، در روایت تازه موارد متناقضی با نسخه اولیه که در تلویزیون سعودی بیان شد وجود دارد.
این مقام بلندپایه سعودی همچنین گفته است، ریاض برنامه‌ای را برای بازگرداندن مخالفان دولت به کشور دارد. جمال خاشقجی هم از جمله افرادی بوده که در این فهرست قرار داشتند و دولت برنامه داشته است او را به عربستان بازگرداند.
جمال خاشقجی به تاریخ 2 ماه اکتوبر سال راون پس از داخل شدن به قونسلگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد. نامزاد خاشقجی میگوید که کارمندان قونسلگری وی را برای تهیه مدارک به آنجا دعوت کرده بودند.
در حال حاضر سؤال این است که آیا توضیحات نهایی ریاض درباره مرگ خاشقجی برای جامعه بین‌الملل برای بستن این پرونده اکتفا می‌کند یا خیر.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала