انتخابات پارلمانی پایان یافت/4 میلیون نفر رای دادند

© Sputnik / JAKاشتراک نزدیک به 4 میلیون رای دهنده در انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان
اشتراک نزدیک به 4 میلیون رای دهنده در انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کمیسیون انتخابات، پس از دو روز رأی دهی، شام روز یک شنبه پایان روند ‌انتخابات مجلس نمایندگان را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون مستقل انتخابات میگوید نزدیک به چهار صد مرکز رای دهی به دلیل مشکلات فنی و امنیتی در برخی از ولسوالی ها بسته ماند.
گلاجان عبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون انتخابات اعلام کرد که، "حدود چهار میلیون نفر (67 درصد مردان و 33 درصد زنان) در انتخابات پارلمانی در 32 ولایت شرکت نمودند.
براساس تصمیم کمیسیون انتخابات، رای‌گیری در مراکزی که روز شنبه بسته ماندند، (یکشنبه 29 میزان) برگزار شد.

قرار بود که در 400 مرکز که در 14 ولایت کشور موقعیت دارند، انتخابات برگزار شود اما انتخابات در روز دوم تنها در 250 مرکز برگزار شد.

این برای اولین بار است که انتخابات مجلس نمایندگان در دو روز برگزار می‌شود.

گلاجان عبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون انتخابات، شام روز گذشته در یک نشست خبری در کابل، پایان روند رای‌دهی انتخابات پارلمانی را اعلام کرد.

آقای صیاد گفت که در انتخابات پارلمانی بیش از 4 میلیون رای دهنده در 4567 مرکز از حق رای شان برای انتخاب کاندیدای مورد نظرشان استفاده کردند که از این میان 33 درصد زنان و باقی آن را مردان تشکیل می‌دهد.

وی، مردم، کاندیدان و سایر ذینفعان را به حوصله مندی دعوت نمود تا از هرگونه پیش داوری در قبال اعلام نتایج نهایی این روند خوداری ورزند و به گزارش های ضد و نقیض که در صفحات اجتماعی نشرمی‌شود، اعتماد نکنند.

آقای صیاد همچنین گفت که پس از جمع آوری نتایج آرا جزیات آن جهت اطلاع رسانی به مردم در دسترس رسانه‌های جمعی قرار، خواهد گرفت. او به کاندیدان اطمینان داد که از رای شان محافظت خواهد شد و پس از بررسی و رسیدگی به مشکلات روند رای دهی و برگزاری انتخابات ولایت قندهار نتایج به گونه شفاف از سوی کمیسیون اعلام خواهد شد.

در همین حال رهبران حکومت وحدت ملی نیز در پیام‌های جداگانه، روند رای دهی انتخابات پارلمانی را موفقیت آمیز خواندند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала