استخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک

© AP Photo / Gervasio Sanchezاستخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک
استخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مولف مقاله سخنان اورام گولان باشنده اطراف پیتسبورگ را چنین نقل میکند:« در یمن برنامه هدفمند انجام قتل ها وجود داشت. من رهبر این پروژه بودم. این را ما انجام دادیم». او عملیات برضد انصاف علی مایو، رهبر حزب سیاسی اسماعیلیه «الاصلاح» در عدن را رهبری میکرد. اما، این عملیات ناکام شد.

ارام روستون (Aram Roston) نویسنده مقاله منتشره در نشریه « BuzzFeed» امریکا می افزاید، به گفته او، ایالات متحده به برنامه خودی قتل ها، شبیه آنچه که او بکار می برد، نیاز دارد.

سرباز اسبق کلاه های بیری سبز امریکایی که ماشیندار را در دست محکم گرفته بود و شرینی می چشید، خود را در پشت جیپ زرهی زمان چسپاند، وقتیکه آن در خیابان های تاریک عدن می پیچید. دو کماندوس دیگر در این ماموریت گربه های سابق بحری بودند. این رزمندگان قطعات ممتاز امریکا، سال ها برای دفاع از امریکا آمادگی خاص دیده بودند. اما حالا آنها برای بادار دیگر کار میکردند: کمپنی خصوصی امریکایی که امارات متحده عربی — شاهی کوچک در ساحل خلیج فارس — استخدام کرده بود.

CC BY 2.0 / U.S. Navy photo/Lt. Chad A. Dulac / Headed homeاستخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک
استخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک  - اسپوتنیک افغانستان
استخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک

در آن شب، 29 دسمبر سال 2015، وظیفه آنها این بود، تا قتل را انجام دهند.

حمله مسلحانه آنها که راجع به آن به «بازفید نیوز» دو شرکت کننده آن معلومات داد و توسط نوار ویدیویی از طیارات بی پیلوت تائید شده، به اولین عملیات در این کار حیرت انگیز تجارتی مبدل گشت. در جریان چند ما در یمن جنگ زده یک عده سربازان امریکایی دارای مهارت های عالی در چوکات ماموریت اجیران با درجه ناروشن قانونیت کار میکردند که هدف آنها کشتن روحانیون مشهور مذهبی و شخصیت های سیاسی اسلامی بود. در آن شب هدف آنها انصاف علی مایو، رهبر محلی حزب سیاسی اسماعیلیه «الاصلاح» بود. مقامات امارات متحده عربی «الاصلاح» را شاخه یمن جنبش جهانی «اخوان المسلیمن» (ممنوع در روسیه — تبصره مدیریت مسوول) می دانند که امارات متحده عربی آن را سازمان تروریستی می نامد. بسیاری کارشناسان تاکید میکنند که «الاصلاح» که یکی از اعضای ان جایزه صلح نوبل دریافت کرده، گروه تروریستی نیست. به گفته آنها، این حزب قانونی سیاسی است که امارات متحده عربی را توسط خشونت نه، بلکه اعتراضات علیه جاه طلبی آنها در یمن تهدید میکند.

© AP Photo / Carolyn Kasterاستخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک
استخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک  - اسپوتنیک افغانستان
استخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک

پلان اجیران این بود، تا بمب پارچه یی را بر دروازه مقر حزب «الاصلاح»، در نزدیک ستدیوم فوتبال در مرکز شهر عدن بچسپانند که شهر بندری کلیدی یمن محسوب میشود. طوریکه یکی از رهبران ماموریت معلومات داد، انفجار باید «همه اشخاص موجود در این دفتر» را می کشت.

وقتیکه ساعت 9:57 شام آنها به محل رسیدند، همه چیز آرام بود. مردان از جیپ با سلاح های شان پیاده شدند. یکی از آنها مواد منفجره را به عمارت آورد. اما به مجرد آنکه او به درواز رسید، عضو دیگر تیم آتش گشود و در کوچه نیمه روشن تیراندازی میکرد و پلان آنها برهم خورد.

راجع به این عملیات علیه مایو در آن وقت خبر داده شده بود. اما تا به حال معلوم نبود که این عملیات توسط اجیران امریکایی انجام شده بود. این عملیات باید به لحظه چرخش در جنگ در یمن، منازعه بی رحمانه که در آن اطفال گرسنگی میکشند، قریه ها بمبارد میشوند و باشندگان محلی را شیوع بیماری کولرا از بین می برد، مبدل میگشت.

کمپنی که سربازان را استخدام کرده بود و حمله انجام دادند — این « Spear Operations Group» بود که در ایالت دلاور امریکا راجستر شده است. کمپنی توسط اورام گولان متخصص بانفوذ مجاری-اسرائیلی در عرصه امنیت تائسیس شده که در اطراف پیتسبورگ زندگی میکند. او رهبری عملیات علیه مایو را برعهده گرفت.

او به «بازفید نیوز» گفت:« در یمن برنامه هدفمند انجام قتل ها وجود داشت. من رهبر این پروژه بودم. این را ما انجام دادیم. عملیات توسط مقامات امارات متحده عربی در چارچوب ایتلاف اجازه داده شده بود».

امارات متحده عربی و عربستان سعودی رهبری ایتلاف متشکل از 9 کشور در جریان منازعه در یمن بر دوش دارند و شرکت در آن تا اندازه زیادی جنگ نیابتی علیه ایران می باشد.

دفتر مطبوعاتی سفارت امریکا در امارات متحده عربی و همچنان کمپنی امریکایی روابط اجتماعی « Harbour Group» به زنگ های زیادی تیلفونی و نامه های الکترونی جواب نه دادند.

ماموریت خصوصی در باره قتل ها « Spear Operations Group» سه پروسه را در خود یکجا می سازد که به شیوه های پیشبرد جنگ در تمام جهان تغییرشکل مینمایند:

—  عملیات معاصر ضدتروریستی از اهداف عنعنوی نظامی — مانند، نابودسازی میدان های هوایی، نقاط آتشی یا سربازخانه ها — به کشتن مردم مشخص تغییر کرده و جنگ را بطور قابل ملاحظه به زنجیر قتل های سازمان یافته مبدل می سازد.

—  جنگ هرچه بیشتر خصوصی شده میگردد و بسیاری کشورها بخش اساسی خدمات در باره تامینات نیروهای مسلح را به اجاره داران خصوصی می سپارند و نبردها در خط مقدم عملاً یگانه وظیفه باقی میماند که امریکا و بسیاری اردوهای دیگر به موسسات تجاری نه سپرده اند.

—  جنگ های طولانی امریکا در افغانستان و عراق تا اندازه زیادی به قطعات ممتاز مربوط میگردند که ده ها هزار کماندوی دارای مهارت های عالی امریکایی را تربیه میکنند که میتوانند از وزارت دفاع قراردادهای با عین معاشات بلند، مانند سکتور خصوصی یا کار خالصاً غیراجیر مطالبه کنند.

در خارج از سرحدات امریکا استخدام اجیران برای اجرای وظایف محاربوی به ندرت رخ میدهد، اگرچه این کار وجود داشته میتواند. به این ترتیب، خبر داده شده که در سال 2015 در نایجیریا مشت ضربتی تحت رهبری اجیر مشهور افریقای جنوبی بنام ایبین بارلو در جریان نبردها علیه گروه «بوکو حرام» (ممنوع در روسیه — تبصره مدیریت مسوول) پیشروی میکرد. کمپنی « Executive Outcomes» که بالو بنیانگذاری کرده، نیز به کشتارهای خونین نیروهای شورشی جبهه متحد انقلابی در جریان جنگ در سیرالیون در سال های 1990 متهم شده بود.

گیلمور، یکی از اجیران که در ماموریت قتل مایو در یمن شرکت داشت، گفت:« این، یکی از انواع جنگ آینده می باشد».

CC BY 2.0 / The US Army / استخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک
استخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک  - اسپوتنیک افغانستان
استخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک

گیلمور بیش از این اجیر نیست. حالا او در زون خاکستری دیگر، اگرچه کمتر خطرناک نیست، قرار دارد. او گفت که در کمپنی کالیفورنیایی کار میکند که روغن بنگ دانه را برای تبخیرکننده ها تولید میکند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала