توصیه امریکا به ولیعهد عربستان سعودی در پیوند به قضیه قتل خاشقجی

© AP Photo / Cliff Owenتوصیه امریکا به ولیعهد عربستان سعودی در پیوند به قضیه قتل خاشقجی
توصیه امریکا به ولیعهد عربستان سعودی در پیوند به قضیه قتل خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات امریکایی از ولیعهد عربستان سعودی خواستند تا قضیه قتل خاشقجی را به طور شفاف پیگیری نماید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی CNN، جیرد کوشنیر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا میگوید که تمام جهانیان قضیه قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی را تعقیب میکنند، بنابراین توصیه ما به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی این است که قضیه خاشقجی را به طور شفاف پیگیری نماید.

وی افزود که واشنگتن تحقیقات مستقل خود را درباره قتل خاشقجی ادامه میدهد.

کوشنر: «اکنون ما، یعنی اداره حکومت امریکا، در حال جمع آوری اطلاعات (در مورد قتل خاشقجی) هستیم. ما تا حد توان اطلاعات جمع آوری خواهیم کرد و سپس مشخص خواهیم کرد که کدام یک از این اطلاعات قابل اعتماد میباشند.»

به گفته مشاور ارشد رئیس جمهور امریکا، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده همراه با تیم امنیت ملی رئیس جمهور ترامپ تصمیم خواهند گرفت که کدام یک از اطلاعات دریافت شده قابل اعتماد میباشند.

وی همچنان همکاری امریکا با عربستان سعودی برای مقابله با اقدامات تخریب کننده ایران را بسیار مهم عنوان کرد.

گفتنی است پیش از این، سخنگوی حزب حاکم ترکیه گفته بود که قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در قونسلگری کشورش در استانبول از پیش به طور خونسردانه برنامه ریزی شده بود.

یادآوری میکنیم، جمال خاشقجی، مفسر روزنامه Washington Post است که از سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده زندگی میکند.

وی ۲ اکتوبر سال راون پس از داخل شدن به قونسلگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد. نامزاد خاشقجی میگوید که کارمندان قونسلگری وی را برای تهیه مدارک به آنجا دعوت کرده بودند. 

به گفته وی، جمال خاشقجی به تنهایی وارد ساختمان قونسلگری شد. پس از ۵ ساعت انتظار یکی از کارمندان قونسلگری عربستان سعودی در استانبول به وی گفت که خاشقجی رفته است و ضرور نیست منتظر او باشید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала