بولتون: امریکا در مورد استقرار راکت ها در نزدیکی مرزهای روسیه تصمیم نهایی نگرفته است

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر بولتون: امریکا در مورد استقرار راکت ها در نزدیکی مرزهای روسیه تصمیم نهایی نگرفته است
بولتون: امریکا در مورد استقرار راکت ها در نزدیکی مرزهای روسیه تصمیم نهایی نگرفته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی ایالات متحده میگوید که واشنگتن در مورد استقرار راکت های خود در اروپا که قادر به رسیدن به مسکو هستند، تصمیم نهایی نگرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در مصاحبه با روزنامه «کامیرسانت» گفت که امریکا در مورد استقرار راکت ها در نزدیکی خاک روسیه، که توانایی رسیدن به مسکو را دارند، تصمیم نهایی نگرفته است.

بولتون: «ما هنوز در این مورد تصمیم نگرفته ایم. اما میتوانم بگویم که این یک ناهنجاری دیگر معاهده میباشد. ناهنجاری تخنیکی. در حال حاضر توانایی پرواز راکت های بالدار دریایی با پیمان منع راکت های هستوی میان‌برد (آی‌ان‌اف) مطابقت ندارد. اما به علت اینکه آنها در کشتی های امریکایی در دریایی بالتیک مستقر هستند، در نقض با این معاهده قرار ندارند. و اگر آنها به سواحل پولند منتقل گردند، در این صورت نقض معاهده متذکره خواهد بود.»

به گفته وی این همه «بحث های خالی هستند که به مشکلات مهم دیگر ارتباط ندارند.»

پیشتر کاخ کرملین اعلام کرد که رئیس جمهور پوتین فردا (سه شنبه، ۲۳ اکتوبر) جان بولتون، رئیس امنیت ملی امریکا را به حضور خواهد پذیرفت.

یادآوری میکنیم، چندی پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روسیه را به نقص از پیمان منع راکت های هستوی میان برد متهم نمود و اعلام کرد که قصد دارد از این پیمان خارج شود.

به باور کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته بین المللی شورای فدراسیون روسیه هدف خروج ایالات متحده از پیمان منع راکت های هستوی میان برد و کوتاه برد، استقرار این نوع راکت ها در نزدیکی مرزهای روسیه و چین میباشد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала