دست داشتن مشاور ولیعهد سعودی در قتل و شکنجه خاشقجی

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINEمحمد بن سلمان
محمد بن سلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع اطلاعاتی ترکیه و یک منبع غربی از جزئیات جدیدی در پرونده قتل جمال خاشقجی پرده برداشت که دست داشتن مستقیم سعود القحطانی، مشاور ولیعهد سعودی را در ترور این روزنامه‌نگار ثابت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " رویترز" سعود القحطانی مشاور عزل شده دیوان سلطنتی عربستان بر روند قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار برجسته عربستان در کنسولگری این کشور در استانبول از طریق اسکایپ نظارت داشته و رئیس‌جمهور ترکیه نوار مکالمه او را با خاشقجی در اختیار دارد.
طبق گفته دو منبع اطلاعاتی ترکیه که به دست رویترز رسیده،، القحطانی از طریق تلفن با افسر سعودی ماهر المطرب رهبر تیم امنیتی سعودی نیز صحبت کرده بود.
رویترز دراین باره می نویسد، اردوغان این نوار صوتی را به واشنگتن نداده است. این نوار صوتی نشان می‌دهد القحطانی از طریق اسکایپ توهین‌هایی را به خاشقجی می‌کند که او نیز پاسخ او را می‌دهد. در این هنگام القحطانی در اشاره به خاشقجی می‌گوید "سر این سگ" را قطع کنید. 

قتل خاشقجی و تاثیر آن بالای روابط ترکیه و عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
قتل خاشقجی و تاثیر آن بالای روابط ترکیه و عربستان سعودی

رسانه‌ها روی القحطانی متمرکز شده‌اند چراکه او بدون اطلاع بن سلمان نمی‌توانسته دست به چنین جنایتی بزند. در این راستا رسانه‌ها متن توئیت القحطانی را که یک سال پیش نوشته بود، منتشر کردند که در آن گفته بود بدون دستور ملک سلمان و شاهزاده بن سلمان کاری نمی‌کند.
ترکیه وعده داده است تا آخر، روند تحقیقات برای افشای ابهامات این جنایت شنیع را ادامه دهد. رجب طیب اردوغان نیز امروز در مقابل پارلمان جزئیات کامل پرونده خاشقجی را برملا خواهد کرد.
پادشاه عربستان چند روز پیش و در پی اوج گرفتن رسوایی قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول، القحطانی را از سمت خود برکنار کرد.
یادآوری میکنیم، جمال خاشقجی، مفسر روزنامه Washington Post است که از سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده زندگی میکند.
وی ۲ اکتوبر سال راون پس از داخل شدن به قونسلگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد. نامزاد خاشقجی میگوید که کارمندان قونسلگری وی را برای تهیه مدارک به آنجا دعوت کرده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала