آغاز تظاهرات ضد امریکایی در رابطه به قتل جنرال رازق در افغانستان+ عکس

© JAKپهلوهای تازه‌ی ترور جنرال رازق
پهلوهای تازه‌ی ترور جنرال رازق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هزاران نفر از شهروندان هرات در واکنش به ترور جنرال رازق، افزایش ناامنی‌ها و دخالت احتمالی امریکا در حادثه امنیتی قندهار، تظاهرات برگزار کردند.

به گزارش اسپوتنیک، معترضان با سردادن شعارهای مرگ بر امریکا و شعارهای ضد پاکستانی خواستار خروج نظامیان خارجی از این کشور شدند.
آنها از دولت افغانستان خواستند که درباره حضور نیروهای خارجی در این کشور تجدید نظر کند و عوامل این حادثه امنیتی را شناسایی کرده و مورد محاکمه قرار دهد. 

تظاهرات کنندگان تصریح کردند که قاتل جنرال رازق پلیس یک نظامی امریکایی است که باید به دست مردم این کشور محاکمه شود.
هفته گذشته جنرال رازق همراه با شماری از مقامات امنیتی ولایت قندهار هنگام دیدار با فرمانده نیروهای امریکایی بر اثر تیراندازی توسط یکی از محافظان والی این ولایت کشته شد.
بلافاصله پس از این حمله «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در بیانیه تصریح کرد که حمله توسط یک عامل نفوذی این گروه در نیروهای پلیس صورت گرفته است.
روز گذشته نیز «عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز در واکنش به این موضوع تاکید کرد که نیروهای مریکایی هیچ دخالتی در کشته شدن جنرال رازق نداشته است.
با یان حال، کشته شدن جنرال رازق ؛ از حوادث بزرگ امنیتی در کشور است که با وجود گذشت یک هفته هنوز هم واکنش‌ها به این حادثه ادامه دارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала