فیلم آخرین دقایق زندگی خاشقجی + ویدیو

© AP Photo / Hasan JamaliJamal Khashoggi
Jamal Khashoggi - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌های ترکیه ویدئویی از آخرین ساعات زندگی جمال خاشقجی قبل از قتل او توسط آل سعود را منتشر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه تلویزیونی A Haber ترکیه فلمی از آخرین روز زندگی روزنامه نگار منتقد سعودی و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست،را منتشر نمود.
این شبکه تلویزیونی فیلم هایی را از کامره های نظارت که رفت آمد خاشقجی را در آخرین روز های زندگی روزنامه نگار در استانبول ثبت کرده بود، منتشر کرد. در گزارش A Haber دیده می شود که روزنامه نگار در 28 سپتامبر، ساعت 4:07 به وقت محلی، از لندن وارد استانبول شد. او با نامزدش؛ خدیجه جنگیز برای تکمیل پرونده ازدواج شان به شهرداری فتح در استانبول رفتند.  

آنها همه جا دست به دست هم داده می گشتند. در ساعت 9:29 روزنامه نگار و نامزد او یک تاکسی گرفتند و به کنسولگری عربستان سعودی رفتند تا اسناد باقیمانده را دریافت کنند. او تلفن خود را نزد نامزدش ماند. یک ساعت و نیم بعد خاشقجی آسوده از کنسولگری برآمد و به عروس خود گفت که اسناد تجرد او بزودی آماده خواهد شد. روزنامه نگار آماده رفتن به یک کنفرانس در لندن بود. همان شب او پرواز کرد و در تاریخ دوم اکتبر دوباره به استانبول بازگشت نمود.
صبح همان روز به او احوال می رسد که اسناد آماده است و خاشقجی به همراه نامزدش ساعت یک و هشت دقیقه ظهر به کنسولگری می‌روند. بعد از حدود یک ساعت هر گونه ارتباط و اطلاع از او قطع می‌شود. در ساعت 17 و پنجاه دقیقه نامزد وی مفقود شدن خاشقجی را اعلام می‌کند.
خاطر نشان می گردد که همزمان با ورود خاشقجی به استانبول؛ هواپیمای حامل تیمی از سعودی ها نیز در یکم ماه اکتبر ساعت 16 و سی دقیقه در روز دوشنبه وارد استانبول می‌شود. در دوم اکتبر هم 9 نفر دیگر وارد استانبول می‌شوند و در کل 15 نفر از ساعت 9 و پنجاه تا ساعت 11 صبح روز دوم اکتبر به صورت جداگانه وارد کنسولگری عربستان می‌شوند و سپس سیستم دوربین‌های کنسولگری قطع می‌شود.
عربستان سعودی در طی چند روز قتل خاشقجی راانکار می کرد اما بالاخره این جنایت را پذیرفت و 18 نفر را دراین رابطه بازداشت نموده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала