افشای راز تغییر چهرهٔ جاسوسان سیا + ویدیو

CC0 / Pixabay / افشای راز تغییر چهرهٔ جاسوسان سیا
افشای راز تغییر چهرهٔ جاسوسان سیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جونا مندز، زنی که در گذشته در بخش تغییر چهرهٔ مامورین آژانس اطلاعات مرکزی امریکا کار می‌کرد، درمورد نقاب‌هایی که از آنها جاسوسان استفاده می‌کردند، حکایت نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، مصاحبه جونا مندز در کانال یوتیوب نشریهٔ Wired نشر شده است.

به گفته وی، اکثر اوقات استفاده از موها و ریش ساختگی و عینک برای تغییر چهرهٔ جاسوسان کافی بود، اما در بعضی از موارد نیاز به تغییر کلی بود که این تغییر چهره برای مدت طولانی صورت می‌گرفت و حتی در ارتباط نزدیک قابل تشخیص نمی‌بود. در چنین حالات از نقاب‌های مخصوص استفاده می‌شد.

معامله جدید امریکا و پاکستان برای مبادله جاسوس سیا با زندانیان طالب - اسپوتنیک افغانستان
معامله جدید امریکا و پاکستان برای مبادله جاسوس سیا با زندانیان طالب

مندز همچنان تصاویری را از جریان ملاقات در کاخ سفید که وی با چنین نقاب رفته بود، نشان داده است.

در این دیدار، جورج بوش پسر، رئيس جمهور ایالات متحده امریکا حتی در فاصله بسیار نزدیک این نقاب را تشخیص نداده است.

علاوه بر نقاب‌ها، برای تغییر چهرهٔ مامورین سیا از آرایش پلاستیکی صورت که شکل الاشه‌ها، پیشانی و بینی را تغییر می‌دهد، نیز استفاده می‌شود.

کارمندان بخش تغییر چهرهٔ مامورین سیا قادر به تغییر چهره یک مرد جوان به پیر، لاغر به چاق و حتی زن را به مرد، می‌باشند. به گفتهٔ مندز، برعکس این موارد به مراتب دشوارتر است. تغییر چهرهٔ یک مرد به زن، پیر به جوان و کاهش وزن به کمک آرایش، تقریباً ناممکن است.

برای جاسوسان نه تنها چهره بلکه برخورد شان نیز مهم است. به گفته مندز، یک امریکایی را می‌توان با توجه به اینکه چگونه از چاقو و پنجه استفاده می‌کند، چگونه سیگار به دست می‌گیرد و چطور ایستاد می‌شود، تشخیص داد.

به گفته وی، طرز راه رفتن را به می‌توان به آسانی تغییر داد، گذاشتن سنگ‌های کوچک در بوت‌ها و یا بستن زانو‌ها می‌توانند در این راستا موثر باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала