آلمان خواستار اقدامات بعدی علیه ریاض شد

© AP Photo / Michael Sohnآلمان خواستار اقدامات بعدی علیه ریاض شد
آلمان خواستار اقدامات بعدی علیه ریاض شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پارلمان مرکزی آلمان فدرال (بوندستاگ) در رابطه با خاشقجی خواستار اقدامات بعدی علیه ریاض شد.

به گزارش اسپوتنیک، جینس کستنر، عضو کمیته دفاع بوندستاگ از حزب آلترناتیو برای آلمان، اعلام کرد که در چوکات اقدامات بین المللی در رابطه با قتل هولناک جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی، آلمان باید فروش اسلحه به عربستان سعودی را موقتاً منع کند.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در همی رابطه در روز یکشنبه گفت: "رخدادهای خطرناکی که درخصوص مساله جمال خاشقجی، خبرنگار سعودی وجود دارد، شاهد بر این است که ارزش‌های دموکراسی در تمامی جهان در خطر است و اعلام کرد که با در نظر داشت قتل روزنامه نگار سعودی، صادرات اسلحه به عربستان سعودی غیرممکن است.
وی همچنین گفت که این یگانه مورد نیست و سابقه طولانی دارد. با توجه به این موضوع ما معتقدیم که آلمان ابتدا باید صادرات سلاح های خود را به عربستان سعودی متوقف کند و باید اقدامات بین المللی بیشتری را علیه عربستان سعودی روی دست گیرد.
یادآوری می کنیم، که جمال خاشقجی نویسنده 59 ساله سعودی روز سه‌شنبه (دوم اکتوبر) پس از آنکه برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در استانبول رفت، ناپدید شد. عربستان مدعی شد که وی از سفارت بیرون شده اما نامزد وی این موضوع را رد کرد. نام وی در لیست افراد زیر تعقیب بن سلمان قرار داشت. سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ابتدا تأکید کرد که وی از کنسولگری عربستان بیرون نشده‌است. در روزهای آینده منابع ترکیه‌ای اعلام کردند که ارزیابی نخستین پولیس ترکیه نشان می‌دهد که جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده و تکه‌تکه شده‌است. به گفته شبکه الجزیره قتل جمال خاشقجی از پیش برنامه‌ریزی شده بود و کنسولگری جسد او را از ساختمان خارج کرده‌است. نیویورک تایمز به نقل از رئیس انجمن رسانه‌های عربی گفته‌است، که مقام‌های ترکیه تکه‌تکه شدن جسد خاشقجی را تأیید کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала