متهم شدن شرکت های بزرگ به برده داری کودکان در امریکا

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniمتهم شدن شرکت های بزرگ به برده داری کودکان در امریکا
متهم شدن شرکت های بزرگ به برده داری کودکان در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شواهدی استفاده ازکودکان برای برده داری توسط شرکت های بزرگ بدست آمده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه امریکایی Bloomberg ؛شواهدی بدست آمده که نشان می دهد شرکت های بزرگ در امریکا به برده داری کودکان و استفاده آنها برای اجرای کار های دشوار فزیکی مشغول بوده اند.
دادگاه فدرال ایالات متحده اقامه دعوی بردگان سابق را که در کودکی از مالی وکوت دی وار برای برده داری و کارشاقه و رایگان در مزارع کاکائو سرقت رفته بودند، پذیرفته است. این بردگان سابق ادعا نموده اند که شاخه امریکایی شرکت های بزرگ تولید کننده مواد غذایی و نوشابه- Nestle SA و Cargill سوئیس آنها را به بردگی گرفته بودند.
شاکیان این پرونده شش تن آفریقایی هستند که ادعا می کنند که آنها در سن نوجوانی از طرف این شرکت ها به بردگی گرفته شدند. به گفته آنها، ربایندگان آنها را مجبور به 14 ساعت کار در روز در مزارع کاکائو و بدون پرداخت دستمزد می نمودند.
خاطر نشان می گردد که شرکت ها به خوبی می دانستند که برده داری کودک به طور گسترده ای درکوت دیوار " ساحل عاج" استفاده می شود. "نستله و کارگیل احتمالا برای این که از قیمت های پایین بهره بلند بدست آورند ، ازاین عمل چشم پوشی نمودند.
این شاکیان علیه شرکت بیش از 10 سال پیش اقامه دعوی نمودند. سال گذشته ادعای آنها به علت فقدان شواهد پذیرفته نشد. سپس حقایق جدید کشف شدند: کارکنان اداره امریکایی پرداخت هزینه های غیرقانونی به کشاورزان را به منظور بهره گیری از قیمت های پایین که فقط با استفاده از کار کودکان ممکن می گردد، تایید نموده بودند.
شرکت نستله اعلام کرد که برای مبارزه با این چالش باید سیاست های جهانی روی کار شود اما شرکت Cargill تمام اتهامات را رد می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала