موج دوم مهاجران در راه امریکا

© AP Photo / Moises Castilloموج دوم مهاجران در راه امریکا
موج دوم  مهاجران در راه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاروان هزاران نفری پناهجویان گواتمالا به مقصد امریکا حرکت نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " رویترز" کاروانی از هزاران پناهجوی امریکای لاتین که اکثرا آنهاهندوراسی هستند وارد شهر تاپاچولا مکسیکو در مرز این کشور با گواتمالا شدند تا از آنجا راهی مکسیکوسیتی و نهایتا ایالات متحده امریکا شوند.
این مهاجران کشور هندوراس از خشونت‌ها، جرایم و فقر در امریکای مرکزی هفته گذشته فرار کردند و وارد گواتمالا و مکسیکو شده اند. بحش عمده از این مهاجران سعی دارند تا از طریق مکسیکو وارد ایالات متحده امریکا شوند.
دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا خواستار توقف این موج مهاجران شده و تهدید کرده که مرز جنوبی این کشور با مکسیکو را می‌بندد و حتی در صورت نیاز به آنجا نیروهای نظامی خواهد فرستاد. 

ترامپ: نمی گذارم امریکا اقامتگاه مهاجران شود - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: نمی گذارم امریکا اقامتگاه مهاجران شود

پناهجویان امیدوار به ورود به خاک ایالات متحده امریکا که از خشونت و فقر در کشورشان گریخته اند و با پای ‍پیاده خود را به مکزیک رسانده اند، در شرایط وخیمی در مرز مکسیکو به سر می برند و دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا گفته است که مرزهای ایالات متحده را خواهد بست و اجازه ورود به آنها نخواهد داد.
مقامات مکسیکو گفته اند این پناهجویان اگر ‍پناهندگی شان در مکسیکو ‍پذیرفته نشود با امکان دیپورت مواجه خواهند بود.
به نظر می رسد بعد از موج حرکت پناهجویان به سمت اروپا اکنون این قاره امریکا با موج حرکت پناهجویان مواجه شده است. نابرابری اقتصادی فزاینده در جهان، تغییرات اقلیمی، افزایش خشونت و فساد مقامات حکومت از جمله دلایل افزایش موج های بزرگ مهاجرتی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала