نیویارک تایمز: چین مکالمات تلفونی ترامپ را شنود می‌کند

CC0 / The White House / نیویارک تایمز: چین مکالمات تلفونی ترامپ را شنود می‌کند
نیویارک تایمز: چین مکالمات تلفونی ترامپ را شنود می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه نیویارک تایمز مدعی شده است که جاسوسان چینی غالباً مکالمات تلفونی رئیس جمهور ایالات متحده امریکا را شنود می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیویارک تایمز روز چهارشنبه به نقل از مقام‌های فعلی و سابق امریکایی نوشت است: جاسوسان چینی غالباً زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا از گوشی تلفون همراه ناامن خود استفاده می‌کند، مکالمات وی را شنود می‌کنند.

نیویارک تایمز افزود: چین با شنود مکالمات تلفونی ترامپ، از آن برای بی اثر کردن سیاست‌های امریکا استفاده می‌کند.

فاکس نیوز اتهام به سازمان امنیتی انگلستان مبنی بر شنود تلفونی ترامپ را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
فاکس نیوز اتهام به سازمان امنیتی انگلستان مبنی بر شنود تلفونی ترامپ را رد کرد

این در شرایطی است که مشاوران ترامپ بارها به وی نسبت به استفاده از گوشی تلفون همراه ناامن هشدار داده اند و به وی گوشزد کرده اند که جاسوسان روسی هم به طور مرتب مذاکرات و مکالماتش را شنود می‌کنند. با این حال رئیس جمهور امریکا حاضر به پذیرش درخواست مشاوران و دستیارانش برای عدم استفاده از این تلفون همراه نشده است.

این گزارش افزود: دستگاه های جاسوسی امریکا از طریق دولت‌های خارجی به این مساله پی برده اند که چین و روسیه به طور مداوم مکالمات تلفنی ترامپ را شنود می‌کنند.

کاخ سفید هنوز درباره این گزارش موضع گیری و اظهارنظر نکرده است. نیویارک تایمز به نقل از مقام های امریکایی نوشت: چین یک رویکرد پیچیده را برای شنود مکالمات تلفونی ترامپ در پیش گرفته است و قصد دارد از این مکالمات استفاده کند تا ببیند ترامپ چگونه فکر می‌کند، با چه کسانی گفتگو می‌کند و بهترین راهکار برای مقابله با سیاست های امریکا چیست.

روزنامه واشنگتن پست نیز در ماه جون گزارش داد که یک مطالعه و بررسی فدرال نشان می‌دهد که جاسوسی پیچیده ای از تلفون های همراه در نزدیکی کاخ سفید و سایر مکان‌های حساس شهر واشنگتن در سال ۲۰۱۷ وجود داشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала