تلاش برای اسکار؛ واکنش چین به اتهام شنود مکالمات تلفونی ترامپ

© AP Photo / Ng Han Guanتلاش برای اسکار؛ واکنش چین به اتهام شنود مکالمات تلفونی ترامپ
تلاش برای اسکار؛ واکنش چین به اتهام شنود مکالمات تلفونی ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه چین در نشر اطلاعات مبنی بر شنود مکالمات تلفونی ترامپ توسط استخبارات چین را تلاش برای امریکا برای بدست آوردن جایزهٔ سینمایی "اسکار" بخاطر بهترین سناریو، نامیده است.

به گزارش اسپوتنیک، پس از این روزنامهٔ امریکایی نیویارک تایمز به نقل از یک منبع نوشته بود که سازمان‌های استخباراتی امریکا به این پی برده اند که چین و روسیه مکالمات تلفونی دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا را شنود می‌کنند. به گفتهٔ منبع، شنود مکالمات تلفونی ترامپ توسط چین و روسیه باعث می‌شود تا این کشورها از چگونگی کار و فعالیت ترامپ باخبر شوند و همچنان راه تاثیرگذاری بر ادارهٔ ترامپ را دریابند.

هوا چون اینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک نشست خبری گفت که اطلاعات رسانه‌ها درمورد شنود مکالمات تلفونی ترامپ توسط استخبارات چین چنین تصوری را ایجاد می‌کند که گویا در امریکا شماری از افراد تمام تلاش‌های شان را برای دریافت جایزهٔ سینمایی "اسکار" بخاطر بهترین سناریو، به‌خرج می‌دهند.

نیویارک تایمز: چین مکالمات تلفونی ترامپ را شنود می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
نیویارک تایمز: چین مکالمات تلفونی ترامپ را شنود می‌کند

این دیپلومات چینی گفت: "جانب چینی به این اطلاعات توجه نموده اند و چنین به نظر می‌رسد که در حال حاضر شماری از افراد برای بدست آوردن جایزهٔ «اسکار» بخاطر بهترین سناریو، از هیچ‌گونه تلاش دریغ نمی‌ورزند".

به گفته وی، این گزارش نیویارک تایمز یکی دیگر از شواهدی است که نشان‌دهنده نشر اخبار جعلی توسط این روزنامه می‌باشد.

 سخنگوی وزارت خارجه چین افزود که اگر در امریکا کسی نگران این است که تلفون‌های شرکت اپل شنود می‌شوند، پس آنها می‌توانند از تلفون‌های شرکت Huawei استفاده نمایند، "و اگر با وجود این هم احساس نگرانی می‌کنید، پس بخاطر امنیت کامل تان می‌توانید استفاده از وسایل ارتباطی مدرن را توقف داده، تمام روابط با جهان بیرون را قطع کنید".    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала