هشدار پوتین به اروپا

© Sputnik / Grigoriy Sisoevرئیس جمهور ولادیمیر پوتین
رئیس جمهور ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه از احتمال حمله‌های روسیه بر کشورهای اروپایی هشدار می‌دهد.

او می‌گوید که اگر کشورهای اروپائی راکت‌های هسته‌یی ایالات متحده را در خاک شان جا دهند، خودشان را در معرض حمله‌های روسیه قرار خواهند داد.

شرق میانه فارغ از تسلیحات هستوی - اسپوتنیک افغانستان
شرق میانه فارغ از تسلیحات هستوی
ولادیمیر پوتین، پس از دیدار با صدراعظم ایتالیا، از تصمیم ایالات متحده برای بیرون شدن از پیمان منع راکت‌های هسته‌یی میان‌بُرد نیز انتقاد می‌کند. او نقض این پیمان را، آغاز یک رقابت تسلیحاتی خطرناک می‌داند.
آقای پوتین، از پیامدهای این کار هشدار می‌دهد و می‌گوید که پاسخ روسیه، سریع و موثر خواهد بود: «اگر ایالات متحده راکت‌هایش را در اروپا جا‌به‌جا بسازد، به گونۀ طبیعی ما باید پاسخ بدهیم. کشورهای اروپائی‌ که با استقرا این راکت‌ها موافقت کنند، سرزمین‌های خودشان را در معرض حمله‌های احتمالی انتقام جویانه ما قرار خواهند داد».
جوزپه کونته، صدرعظم ایتالیا می‌خواهد که روسیه و غرب، اختلاف‌های شان را از راه گفت‌وگو از میان بردارند.
وی افزود: «بحران اوکراین، یک شکستگی به وجود آورده و راه گفت‌وگوها را که در 25سال ساخته شده بود بسته است. نباید به این کار اجازه دهیم، باید بر این دشواری ها پیروز شویم».
واشنگتن می‌گوید که روسیه، این پیمان را که ایالات متحده و روسیه را از ساخت راکت هایی با بُرد ۵۰۰ تا پنج هزار و 500 کیلومتر منع می‌کند نقض کرده است، اما مسکو این اتهام را نمی‌پذیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала