اردوغان: اجازه نمیدهیم که شرق فرات تهدیدی علیه ما باشد

© AFP 2023 / Yuri Cortezاردوغان
اردوغان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه بر تصمیم ترکیه برای حمله به شرق فرات تأکید کرد.

اسپوتنیک به نقل از تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنرانی خود در مورد تحولات منطقه اعلام کرد: «یکبار دیگر اعلام می‌کنیم که امریکائی‌ها در منبج در مورد پایبندی به تعهدات شان برای بیرون کردن افراد پ.ک.ک، با تعلل و وقت‌کشی پیش می‌روند و ما چنین اقدام را قبول نداریم.

بازداشت دست جمعی طرفداران پ ک ک در استانبول - اسپوتنیک افغانستان
بازداشت دست جمعی طرفداران پ ک ک در استانبول
وی افزود: ما دقت و توان خود را بر روی شرق فرات متمرکز کرده‌ایم و این را به عنوان هشدار آخر می‌گویم که اجازه نخواهیم داد تهدیدی علیه ما در شرق فرات صورت بگیرد. فعلاً گذرگاه‌های تروریستی غرب فرات را از بین برده‌ایم، اما در مورد شرق فرات نیز حتماً اقدام خواهیم کرد.
دانا کوک سخنگوی پنتاگون در یک کنفرانس خبری گفته است: «ما به کار با نیروهای دموکراتیک سوریه متعهدیم؛ نیروهایی که ثابت کرده‌اند که قابل‌اتکاءترین شرکای ما در مبارزه با داعش هستند؛ هدف ما این است که این نیروها بعنوان یک حکومت محلی در مناطق آزاد شده ریشه بدوانند.»
تجزیه کشورها، معمولا علاوه بر دینامیک‌های هویتی، بعضا نیازمند مواضع طبیعی بر روی زمین نیز می‌باشد. به همین دلیل رود فرات که عملا سوریه را به دو قسمت تقسیم کرده، می‌تواند بحث تجزیه را جدی‌تر از قبل سازد. اگرچه اراده‌ی بازیگران برای تجزیه سوریه، محل بحث است اما این به معنای حذف این گزینه از آینده سوریه نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала