انتخابات پارلمانی در ولایت قندهار آغاز شد

© AFP 2023 / Jangir انتخابات پارلمانی در ولایت قندهار آغاز شد
انتخابات پارلمانی در ولایت قندهار آغاز شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولان کمیسیون انتخابات در قندهار می‌گویند که از صبح امروز ( شنبه 5عقرب)، انتخابات پارلمانی در این ولایت آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون انتخابات اعلام کرد که انتخابات پارلمانی در ولایت قندهار از صبح امروز(شنبه 5 عقرب) آغاز شده است.
انتخابات پارلمانی در افغانستان در روزهای 28 و 29 میزان برگزار شد اما انتخابات قندهار به دلیل کشته‌شدن جنرال رازق فرمانده پولیس این ولایت با یک هفته تاخیر برگزار شده است. 

کمیسیون انتخابات گفته است که بیش از 500 هزار تن در ولایت قندهار برای رای‌دهی ثبت نام کرده‌اند که می‌توانند به 173 مرکز رای‌دهی مراجعه کنند.
کمیسیون انتخابات گفته که مراکز رای‌دهی در دو ولسوالی "معروف" و "نیش" به دلیل اینکه مردم برای انتخابات ثبت نام نکرده‌اند، مسدود خواهند بود. در 14 مرکز دیگر در شش ولسوالی این ولایت به دلیل تهدیدهای امنیتی مراکز رای‌دهی باز نخواهند شد. 

نعمت الله وردک رییس کمیسیون انتخابات قندهار گفته است که تمامی آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات پارلمانی در قندهار گرفته شده تا مردم با مشکلات مشابه با برگزاری انتخابات در سایر ولایات مواجه نشوند.
انتخابات مجلس نمایندگان در 32 ولایت دیگر کشور به تاریخ 28 و 29 میزان در بیش از 4500 مرکز رای دهی برگزار شد.
انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی به دلایل سیاسی و امنیتی به تاخیر افتاده و احتمال دارد که این انتخابات همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала