مذاکرات سران کشورهای روسیه، ترکیه و آلمان پشت درهای بسته

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر مذاکرات سران کشورهای روسیه، ترکیه و آلمان پشت درهای بسته
مذاکرات سران کشورهای روسیه، ترکیه و آلمان پشت درهای بسته - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشست 4 جانبه سران کشورهای روسیه، ترکیه، آلمان و فرانسه در استانبول برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آنادولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، نشست جداگانه‌ای را با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در استانبول برگزار کرد.

دیدار پوتین و مرکل در استانبول - اسپوتنیک افغانستان
دیدار پوتین و مرکل در استانبول

مذاکرات دوجانبه میان پوتین و اردوغان و سپس میان پوتین و مرکل در پشت درهای بسته انجام شد و هیچ گونه اظهاراتی برای رسانه‌ها مطرح نگشت.
دستورکارهای این نشست پیرامون تلاش‌ها برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه از طریق نشست‌های آستانه و ژنو و تقویت آتش بس در ادلب در شمال غرب سوریه بوده است.
پیش از این ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه طی بیانیه‌ای در رابطه با نشست چهارجانبه سوریه در استانبول اعلام کرده بود که مهمترین دستاوردی که از این نشست انتظار می‌رود، روشن شدن اقدامات بعدی در روند سیاسی، نقشه راه و راه‌اندازی کمیسیون قانون اساسی به عنوان ساختار تعیین‌کننده قانون اساسی جدید سوریه است.

وی در ادامه افزود: هدف اولیه ما از این نشست یافتن راه‌حل‌های سیاسی برای برون رفت از بحران سوریه است. در این راستا رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور کشورمان در مورد حفظ توافق‌نامه ادلب و به ویژه جلوگیری از نقض‌های صورت گرفته توسط حکومت سوریه نکاتی را بیان خواهد کرد.
یادآوری می‌کنیم که نشست 4 جانبه سران کشورهای روسیه، آلمان، فرانسه و ترکیه در استانبول آغاز شد. و با نشست سران استانبول با مشارکت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه پایان یافت.
همزمان، استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه گفت که نشست سران چهارجانبه استانبول درمورد سوریه سازنده و جدی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала