دختر خانم محصل سویدنی که مانع اخراج یک پناه‌جو گردیده بود، حالا محاکمه می‌شود

© Flickr / Guillaume Speurtالین ارسون دختر خانم محصل سویدنی که مانع اخراج یک پناه‌جو گردیده بود، حالا محاکمه می‌شود
الین ارسون دختر خانم محصل سویدنی که مانع اخراج یک پناه‌جو گردیده بود، حالا محاکمه می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الین ارسون، محصل سویدنی که مانع بازگرداندن یک پناه‌جوی 52 سالۀ افغان از کشورش شده بود، به جرم نقض قانون هوائی محاکمه می‌گردد.

اسپوتنیک به نقل از pursesh.com،

اخراج پنج نوجوان افغان متهم به تجاوز گروهی از سویدن - اسپوتنیک افغانستان
اخراج پنج نوجوان افغان متهم به تجاوز گروهی از سویدن
الین ارسون، دانش‌جوی 21 سالۀ سویدنی، در سال جاری با خودداری از نشستن در هواپیما، از اخراج یک پناه‌جوی افغان جلوگیری کرد. در ویدیوئی که الین در صفحه فیسبوک خود به نشر رسانده بود، نشان می‌دهد، در حالی که تمام سرنشینان هواپیما نشسته‌اند، اما او با شماری از مسافران و خدمۀ هواپیما می‌گوید: اگر این مرد به افغانستان دیپورت شود، کشته خواهد شد.
ویدیوی دختر خانم محصل سویدنی در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده پیدا کرد و سایت رسانه‌های معتبر جهانی نیز به نشر رسید. الین مورد تحسین کاربران شبکه‌های اجتاعی قرار گرفت و کار او را یک عمل بشردوستانۀ خواندند.
از هلمند تا استاکهلم؛ پناهجوی افغان در سویدن چوپانی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
از هلمند تا استاکهلم؛ پناهجوی افغان در سویدن چوپانی می‌کند
بر بنیاد گزارش روزنامۀ گاردین، اکنون محکمه در شهر گوتنبرگ الین ارسون را به دلیل نپذیرفتن دستور پیلوت، به نقض قوانین هوائی متهم کرده و قرار است او را محاکمه کند. هنوز محکمه گوتنبرگ تاریخ محاکمۀ وی را مشخص نکرده‌است؛ اما احتمال دارد که الین ارسون محکوم به جریمه نقدی گردد و یا حتی ممکن حبس شود.
الین در ویدیوی که نشر کرده بود، با پیلوت و سرنشینان هواپیما می‌گوید که با قانون مهاجرت و اخراج پناه‌جویان از کشور سویدن مخالف است. او از کپیتان طیاره و نگه‌بانان که از او می‌خواستند در جایش بنشیند، سرپیچی کرد و مانع پرواز هواپیمایی شد که قرار بود از گوتنبرک به ترکیه برود.
با آن‌که الین در همان روز مانع بازگرداندن پناه‌جوی افغان شد؛ اما یک روز پس از آن این پناه‌جوی 52 سالۀ از سویدن اخراج گردیده و به افغانستان دیپورت شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала