سخنان لاوروف درباره چشم انداز مسابقه جدید جنگ افزاری

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر سخنان لاوروف درباره چشم انداز مسابقه جدید جنگ افزاری
سخنان لاوروف درباره چشم انداز مسابقه  جدید جنگ افزاری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه از عملی شدن خروج امریکا از پیمان منع راکت های هسته ای میان برد انتقاد نمود.

ترامپ از پیمان منع راکت های هسته ای میان برد بیرو می شود - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ از پیمان منع راکت های هسته ای میان برد بیرون می شود
به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه روسیه در برنامه تلوزیونی «مسکو کرملین پوتین » در شبکه «روسیه یک» اعلام کرد، که احتمال خروج واشنگتن از معاهده منع راکت های میان برد، می تواند منجر به یک مسابقه جنگ افزاری جدید شود. 

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، تصمیم امریکا به بیرون شدن از پیمان INF اعلام شده است و خیلی زود رسمی و اجرا خواهد شد، و این سخن را جان بولتون مشاور امنیت ملی ایالات متحده امریکا در دیدارش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اظهار داشته است.

لاوروف گفت:- "این واقعیت که این تصمیم نهایی شده و در حال اجرا می باشد واقعیت عینی برای ما است، این (تصمیم) بسیار بد است."

لاوروف گفت، اگر امریکا قرارداد تسلیحاتی پیشرفته راهبردی را که در سال 2021 منقضی می شود را تمدید ننماید، پس در دنیا هیچ چارچوبی قانونی برای محدود کردن مسابقه تسلیحاتی وجود نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه روسیه به نقل از سخنان پوتین یادآور شد، که روسیه مجبور خواهد شد که در نهایت به تغییرات نامطلوب در وضعیت راهبردی پاسخ دهد، اما هرگز آن را بیش از حد پر هزینه نمی کند.
یادآوری می کنیم، که پیمان راکت های میان برد و راکت های برد کوتاه 8 دسمبر 1987 در زمان سفر میخائیل گورباچف به واشنگتن به امضا رسید. برای نخستین بار راکت هایی با برد از 500 تا 1000 و از 1000 تا 5000 کیلومتر شامل کاهش شدند از جمله راکت های نوع «ار-12 و ار-14» که اتحاد شوروی در سال 1962 در کوبا مستقر کرده بود و بحران کارائیب را دامن زد.
در ماه می 1991 این پیمان کاملا اجرا شد و تا آن زمان اتحاد شوروی 1752 راکت بالستیکی و بالدار زمین پایه را نابود کرده بود و امریکا 859 راکت از این نوع را. این سند نامحدود است. در عین حال هر یک از طرف های این قرارداد می تواند بطور یکجانبه با ارائه ثبوت قانع کننده در باره ضرورت خروج از آن از پیمان منع راکت های هسته ای میان برد بیرون شوند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала