افشای یک دلیل دیگر از قتل خاشقجی / اومی خواست راز سعودی ها دریمن را افشا کند

© AP Photo / Hasan JamaliJamal Khashoggi
Jamal Khashoggi - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک رسانه انگلیسی گزارش داده است که جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی درصدد افشای اطلاعاتی بود که نشان می‌دهد ائتلاف عربستان از تسلیحات کیمیاوی در یمن استفاده کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Sunday Express؛ منابع نزدیک به جمال خاشقجی شب گذشته اعلام کردند که این روزنامه نگار سعودی قصد داشته جزئیات استفاده عربستان از تسلیحات کیمیاوی در یمن را افشا کند.
طبق گزارش منابع اطلاعاتی مستقل بریتانیا برای اولین بار سه هفته پیش از ورود خاشقجی به کنسولگری عربستان در استانبول از نقشه عربستان اطلاع داشت.
ردیابی مکالمات رد وبدل شده حاکی از آن است که دستوری از سوی یکی از اعضای حلقه سلطنتی برای ربودن خاشقجی و بازگرداندن وی به عربستان صادر شده بود. 

دادگاه مظنونان به قتل خاشقجی در عربستان سعودی برگزار خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
دادگاه مظنونان به قتل خاشقجی در عربستان سعودی برگزار خواهد شد

البته طبق گفته این منابع اطلاعاتی دستور فوق مستقیما از سوی بن سلمان صادر نشده و مشخص نیست که آیا او از این نقشه اطلاع داشته یا نه.
به گفته منابع با وجود این نقشه، در صورت افشاگری های خاشقجی، امکان اجرای سناریوهای دیگری نیز علیه وی، وجود داشت.
جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی که از سال 2017 میلادی در ایالات متحده امریکا زندگی و به حیث مرورگر در روزنامۀ واشنگتن پست کار می‌کرد، وی 2 اکتوبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد.
رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتوبر گزارش دادند، جمال خاشقجی در جریان نزاع با کارمندان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می‌ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مجرمان را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала