بازداشت خطرناک‌ترین دزدان حرفه‌ای کابل

© Sputnik / Alexander Grashchenkov /  مراجعه به بانک تصاویر بازداشت خطرناک‌ترین دزدان حرفه‌ای کابل
بازداشت خطرناک‌ترین دزدان حرفه‌ای کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور داخله کشور می‌گوید که پولیس کابل توانسته که خطرناک‌ترین دزدان مسلح و حرفه‌ای که در کابل فعالیت داشتند را بازداشت کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور داخله، امروز دوشنبه (7 عقرب) با نشر خبرنامه‌ای گفت که اعضای یک گروه چهار نفری دزدان حرفه‌ای خطرناک، که در دزدی‌های مسلحانه در کابل نقش داشتند، بازداشت شدند.

در خبرنامه آمده که این گروه دزدان حرفه‌ای در چندین قضیه سرقت‌های مسلحانه به ویژه سرقت موتر در کابل متهم هستند.

وزارت امور داخله گفته که این گروه، روز گذشته، طی یک عملیات نیروهای پولیس ملی، درمربوطات ولسوالی پغمان شناسائی و بازداشت شدند.

براساس معلومات منبع، از نزد این دزدان حرفه ای، دو عراده موتر دزدی شده، 286 جلد تذکره تابعیت، دو پایه مخابره، یک قبضه تفنگچه و مقداری تجهیزات نظامی نیز بدست آمده است.

وزارت امور داخله همچنان گفته که پولیس کابل، یک گروه 5 نفری دزدانی را که توسط یک عراده واسطه سراچه دست به سرقت پول و اموال مسافرین می زدند، بازداشت کرده اند.

این گروه 5 نفری دزدان، شهروندان کابل را در مسیر جاده ها سوار تکسی می کردند و بعد از طی مسافتی، با استفاده از فرصت، اموال قیمتی شان را سرقت می‌کردند. 

دزدان مسلح یک جوان را در شهر کابل کشته و موترش را با خود بردند - اسپوتنیک افغانستان
دزدان مسلح یک جوان را در شهر کابل کشته و موترش را با خود بردند

وزارت امور داخله گفته که این گروه تحت پیگیرد قرار داشت و روز گذشته، از مربوطات حوزه سوم کابل، باالفعل بازداشت شدند.

این در حالی است که هفته پیش نیز وزارت امور داخله اعلام کرد که نیروهای امنیتی"یک مجرم خطرناک و حرفه‌ای" را در کابل بازداشت کرده که چندی قبل برای درمان از زندان به کابل منتقل و از بیمارستان موفق به فرار شده بود.

وزارت امور داخله از این فرد به عنوان رئیس یکی از "خطرناکترین شبکه‌های جرمی" یاد کرده و گفته بود که این فرد "در دزدی‌های مسلحانه در کابل دست داشته است."

وزارت داخله گفته بود که چندی قبل این "مجرم" از زندان پلچرخی برای درمان به یکی از شفاخانه‌های کابل منتقل شده بود که در زمان درمان موفق به فرار شد.

براساس معلومات وزارت امور داخله، پس از تلاش نیروهای امنیتی این سارق مسلح فراری دوباره در کابل بازداشت و به نهادهای عدلی و قضایی سپرده شد.

گفتنی است که کابل در سال‌های اخیر شاهد فعالیت باندهای تبهکار بوده و این امر سبب افزایش جرایم جنایی در کابل شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала