اردوغان – بانفوذترین شخصیت مسلمان جهان

© REUTERS / Yasin Bulbul/Presidential Palaceاردوغان – بانفوذترین شخصیت مسلمان جهان
اردوغان – بانفوذترین شخصیت مسلمان جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه «صباح» ترکیه می نویسد، مرکز اسلامی تحقیقات استراتژیک که در اردن قرار دارد، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را به صفت بانفوذترین مسلمان جهان به اساس نتائیج سال 2018 برگزیده است. اقدامات اردوغان در رابطه با سوریه و افریقا عالی ارزیابی شده اند.

در فهرست همه ساله اعتبار «500 شخصیت بانفوذ جهان اسلام» رئیس جمهور رجب طیب اردوغان بانفوذترین مسلمان به اساس نتائیج سال 2018 نامیده شده است. به صفت شخصیت دوم بعد از اردوغان پادشاه عربستان سعودی سلمان ابن عبالعزیز و شخصیت سوم — ملک عبدالله پادشاه اردن برگزیده شده اند. در مقام چهارم فهرست اعتبار آیت الله خامنه ای رهبر مذهبی ایران قرار گرفته است.

در فهرست اعتبار که امسال برای دهمین بار ترتیب شده، ابتکار که اردوغان قبل از همه در مورد مساله سوریه تبارز داده و نقش پیشتاز رئیس جمهور ترکیه در حصول توافق سوچی که میلیون ها باشنده ملکی را از فاجعه بشری نجات داده، عالی ارزیابی شده است. سازمان که به بیوگرافی رهبر ترکیه توجه مبذول داشته، بطور خاص خاطرنشان می سازد که اردوغان بعد از سه دوره کار به صفت صدراعظم به مثابه اولین رئیس جمهور ترکیه در انتخابات سراسری توسط مردم انتخاب گردیده است.

© Sputnik / Russian Presidential Press Office/Mikhail Metzel/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان – بانفوذترین شخصیت مسلمان جهان
اردوغان – بانفوذترین شخصیت مسلمان جهان - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان – بانفوذترین شخصیت مسلمان جهان

سازمان متذکره، ضمن تماس بر کودتای نافرجام خائینانه 15 جولای سال 2016 که در نتیجه آن 200 تبعه ترکیه کشته شدند، همچنان راجع به مبارزه اردوغان با اشخاص و موسسات دخیل در شورش یاداوری کرده است. برعلاوه این، در گزارش سازمان گفته شده که ترکیه تحت رهبری اردوغان بر اعمار مناسبات حسنه با همه همسایگان توجه متمرکز ساخته، در افریقا بیش از 20 سفارت و قونسلگری نو گشوده و بطور خاص در سومالی در مبارزه با گرسنگی و خشکسالی نقش مهم بازی نموده است. خاطرنشان شده که اردوغان اولین رهبر غیرافریقایی است که از سومالی باوجود تمام پیچیدگی اوضاع در این کشور بازدید نموده و گام را در جهت توسعه مناسبات تجارتی آن با اروپا برداشته است.

در عین حال به مثابه موانع که در برابر ترکیه و اردوغان قرار دارند، مساله سوریه، مناسبات در مثلث امریکا — ترکیه — سوریه، سازمان های، مانند FETÖ، حزب کارگران کردستان و داعش (سازمان ممنوع در فدراسیون روسیه — تبصره مدیریت مسوول) نام برده شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала