دستور ترامپ برای تهیه گزارش علیه روسیه

© AP Photo / Evan Vucciدستور ترامپ برای تهیه گزارش علیه روسیه
دستور ترامپ برای تهیه گزارش علیه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ،رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، به وزارت خارجه کشورش دستور داده است تا گزارشی را در مورد "نقض" پیمان منع راکت های برد کوتاه و متوسط از سوی روسیه آماده کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ،رئیس جمهور ایالات متحده، به وزیر امور خارجه آن کشور دستور داده است تا به همکاری وزیر دفاع، وزیرمالیه و تجارت، رئیس اطلاعات ملی، گزارش را در مورد پیمان منع استفاده از راکت های برد کوتاه و متوسط برای کنگره ایالات متحده تهیه نمایند.
این سند همچنین در مورد نقض احتمالی این پیمان از سوی روسیه، نیز پاسخ های را شامل خواهد بود.
پیشتر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، اعلام کرد که ایالات متحده قصد ندارد پیمان منع استفاده از راکت های برد متوسط و کوتاه را، در حالی که مسکو این پیمان را نقض می کند؛ مراعات کند. او اعلام کرد که ایالات متحده ازاین پیمان خارج خواهد شد.  

پوتین به خروج امریکا از پیمان عدم گسترش تسلیحات میانبرد واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین به خروج امریکا از پیمان عدم گسترش تسلیحات میانبرد واکنش نشان داد

قابل یادآوری است، پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، روسیه را به نقص از پیمان منع راکت های هستوی میان برد متهم نمود و اعلام کرد که قصد دارد از این پیمان خارج شود.
ترامپ همچنین معتقد است که چین نیز باید شامل پیمان منع استفاده از راکت های برد متوسط و کوتاه شود.
وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به این اقدام امریکا اعلام کرد که مسکو مجبور است به خروج امریکا از پیمان منع راکت های هسته‌ای میان‌برد واکنش نشان دهد اما این پاسخ به طور حتم با استفاده از روش‌های پرهزینه همانند دوره شوروی سابق نخواهد بود.
ایالات متحده امریکا سال‌هاست که روسیه را به نقض این معاهده متهم می‌کند. اتهامی که مسکو آن را رد می‌کند. این معاهده دو کشور را از تولید و آزمایش راکت های میان‌برد منع می‌کرد.
قرارداد منع راکت های هسته ای برد کوتاه و متوسط که در سال 1987 توسط رونالد ریگان، رئیس جمهور امریکا و میخایل گورباچف، رهبر اتحاد شوروی امضا شد-، استفاده از راکت های هسته ای و غیر هسته ای را با برد 500 تا 5500 کیلومتر ممنوع می کند. اما چین این قرارداد را امضا نکرد و توانسته است یک زرادخانه بزرگ سلاح های غیر هسته ای ایجاد کند که اکنون آزادی نیروی دریایی را در این منطقه تهدید می کند. به عنوان مثال، راکت بالستیک DF-21 به نام "قاتل کشتی های هواپیمابر".

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала