امریکا: در مبارزه با تروریزم در کنار افغان ها هستیم

© REUTERS / Yuri Gripas امریکا: در مبارزه با تروریزم در کنار افغان ها هستیم
امریکا: در مبارزه با تروریزم در کنار افغان ها هستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال جوزف ووتل، رئیس فرماندهی مرکزی نیروهای ایالات متحدۀ امریکا می‌گوید که کشورهای منطقه به ویژه پاکستان باید در مبارزه با تروریزم گام‌های جدی و عملی بردارد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرنامه دفتر رسانه‌های شورای امنیت ملی افغانستان جوزف ووتل این سخنانش را در دیدار با حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور بیان کرده است.
در این خبرنامه آمده است: "جنرال ووتل گفت که ایالات متحدۀ امریکا از پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها پشتیانی می‌نماید و افزود که کشورهای منطقه به خصوص پاکستان در امر مبارزه با تروریزم باید گام‌های جدی و عملی بردارد و در این زمینه ما در کنار افغانستان هستیم". 

بربنیاد خبرنامه، در این دیدار اسکات میلر، فرماندۀ عمومی مأموریت پشتیبانی قاطع و وزیران دفاع و داخلۀ افغانستان نیز حضور داشته اند.
همزمان با این، ارگ ریاست‌جمهوری نیز در خبرنامه‌یی، می‌گوید که آقای ووتل با رییس‌جمهور غنی نیز دیدار کرده است.
خبرنامه می‌افزاید: "در این دیدار که در ارگ انجام شد، هر دوجانب در خصوص مذاکرات صلح بین‌الافغانی، تجهیز و تقویت بیشتر نیروهای امنیتی و دفاعی، روند اصلاحات در نهادهای امنیتی و دفاعی، مبارزه مشترک علیه تروریزم و تاثیرات استراتیژی ایالات متحده امریکا برای جنوب آسیا، بحث و تبادل نظر نمودند."
این همه در حالی است که به تازه‌گی ملاعبدالغنی برادر، یکی از بنیان گذاران گروه طالبان از یک زندان از پاکستان آزاد شده است.
سفارت پاکستان در کابل، گفته است که رهایی ملابرادر تلاشی برای آغاز گفت‌وگوی صلح میان حکومت افغانستان و طالبان است.
با این همه، هرچند امروز ریاست اجراییه گفت که اسلام آباد بدون هماهنگی با کابل ملابرادر را آزاد کرده است، اما رییس جمهورغنی در دیدارش با ووتل، گفته از هراقدامی که به گفتۀ وی «منتج» به آغاز گفت‌‍وگوهای صلح شود استقبال می‌کند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала