درآمد نجومی ترکیه از فروش اپارتمان به خارجیان

© Fotolia / Tolgaildunدرآمد نجومی ترکیه از فروش اپارتمان به خارجیان
درآمد نجومی ترکیه از فروش اپارتمان به خارجیان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیه طی ۱۴ سال اخیر بیش از ۴۲ میلیارد دالر از طریق فروش مسکن به شهروندان خارجی به دست آورده است.

ترکیه اتحادیه اروپا را به لغو توافقنامه مهاجرت تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه اتحادیه اروپا را به لغو توافقنامه مهاجرت تهدید کرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، فروش ویلا و آپارتمان در ترکیه با انواع تبلیغات از جمله وعده‌ی اقامت دائم که البته در بسیاری موارد محقق نمی‌شود به یک کسب و کار پرسود در این کشور تبدیل شده است.

درآمد ترکیه از فروش مسکن به شهروندان خارجی در سال ۲۰۰۳ حدود ۹۹۸ میلیون دالر بوده است. این رقم در سال ۲۰۰۴ به ۱ میلیارد ۳۴۳ میلیون دالر و در سال ۲۰۰۵ به یک میلیارد و ۸۴۱ میلیون دالر افزایش یافت. پس از تصویب قانون مطابقت در مورد فروش املاک به افراد خارجی در سال ۲۰۱۳ درآمد حاصل از فروش ملک به شهروندان خارجی نیز در این کشور افزایش بسیاری یافت.

این رقم در سال ۲۰۱۳ به ۳ میلیارد و ۴۹ میلیون دالر، در سال ۲۰۱۴ به چهار میلیارد و ۳۲۱ میلیون دالر، در سال ۲۰۱۵ به چهار میلیارد و ۱۵۶ میلیون دالر٬،در سال ۲۰۱۶ به سه میلیارد و ۸۹۰ میلیون دالر و در سال ۲۰۱۷ به چهار میلیارد و ۶۴۳ میلیون دالر رسید.

یادآوری می کنیم، که از آغاز سال ۲۰۱۳ تا کنون (در پنج سال گذشته) شمار ۹۹ هزار و ۶۹۱ باب واحد مسکونی به شهروندان خارجی فروخته شده است. در هشت ماهه اول سال ۲۰۱۸ شهروندان عراق، ایران، عربستان سعودی، کویت، روسیه و افغانستان به ترتیب بیشترین شمار خانه در ترکیه را خریداری کرده‌اند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала