امتناع پمپئو از شنیدن فایل مرگ خاشقجی

© AFP 2023 / Jim Watsonامتناع پمپئو از شنیدن فایل مرگ خاشقجی
امتناع پمپئو از شنیدن فایل مرگ خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه از گوش دادن به فایل صوتی مربوط به لحظه کشته شدن جمال خاشقجی خودداری کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، شبکه تلویزیونی فاکس نیوز امریکا اعلام کرد که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا از گوش دادن به فایل صوتی مربوط به لحظه کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی به دلیل اجتناب از هرگونه زیان در توافقات واشنگتن با ریاض امتناع ورزید.

بر بنیاد گزارش تلویزیونی یادشده یک مسئول امریکایی که خواست نامش فاش نشود گفت: جینا هسپل، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سی‌آی‌اِی) هفته گذشته از ترکیه بازدید کرد و فایل صوتی متعلق به کشته شدن خاشقجی را گوش داد. اما مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا از گوش دادن به آن یا دیدن هرگونه اسنادی در این خصوص خودداری نمود.

این مسئول گفت: «گوش ندادن پمپئو به فایل صوتی هدفمندانه بود زیرا وی در صورت گوش دادن به آن مجبور به بیان اظهاراتی در این خصوص میشد اما کسی از رئیس سی‌آی‌اِی انتظار طرح هیچگونه اظهاراتی را ندارد».

به گفته وی، این وضعیت یعنی گوش دادن پمپئو به فایل صوتی موجب میشد توافقات و امتیازات با عربستان متوقف و تحقیقات کیفری در ریاض آغاز و تحریم‌های علیه عربستان اعمال شود که این آسان نخواهد بود.

یادآوری میکنیم، جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده امریکا زندگی و به حیث مرورگر در روزنامۀ واشنگتن پست کار میکرد، بتاریخ ۲ اکتوبر پس از ورود به قونسلگری عربستان سعودی در شهر استانبول ناپدید شد. 

رسانه های دولتی عربستان سعودی روز ۲۰ اکتوبر گزارش دادند، که جمال خاشقجی در جریان درگیری با کارمندان قونسلگری کشته شده است. تاکنون در این رابطه ۱۸ نفر بازداشت شده و اکنون تحقیقات از آنها جریان دارد. 

مقامات عربستان تلاش میورزند حقیقت را کشف کرده و همه مجرمان را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала