خواست امریکا از عربستان در مورد توقف جنگ در یمن

© Flickr / Gage Skidmoreخواست امریکا از عربستان در مورد توقف جنگ دریمن
خواست امریکا از عربستان در مورد توقف جنگ دریمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا گفت، ایالات متحده از ائتلاف به رهبری عربستان سعودی خواست تا حملات هوایی را در تمامی مناطق مسکونی یمن متوقف کند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه امریکا گفت، ایالات متحده از ائتلاف به رهبری عربستان سعودی خواست تا حملات هوایی را در تمامی مناطق مسکونی یمن متوقف کند.
مایک پومپئو گفت: "زمان آن فرا است که به دشمنی خاتمه داد و تاکید کرد که حملات هوایی ائتلاف عربی به رهبری سعودی به هر نقطه‌ای در یمن باید متوقف شود و در ازای آن نیز نیروهای مقاومت و انصارالله یمن نیز شلیک راکت‌های بالستیک به سمت عربستان سعودی و امارات عربی متحده را پایان دهند.
جنگ عربستان علیه یمن در 25 مارچ 2915 میلادی آغاز شده و هنوز ادامه دارد. این جنگ که با حمایت سیاسی و تسلیحاتی و مشارکت محدود کشور های غربی و مشارکت مستقیم امارات (و برخی کشورهای دیگر مثل سودان) در قالب «ائتلاف عربی»‌ و به رهبری عربستان ادامه دارد، تاکنون بیش از 50 هزار یمنی را به کام مرگ کشانده است.
طبق اعلام قبلی نهادهای حقوق بشری یمنی، بیش از 30 هزار نفر نیز در نتیجه غیرمستقیم جنگ جان باخته‌اند که عمده آنان بیمارانی هستند که به دلیل محاصره زمینی، هوایی و دریایی عربستان، یا داروی کافی دریافت نکرده‌اند یا موفق نشده‌اند برای درمان به خارج از یمن منتقل شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала