بمب افکن‌های روسیه ناتو را نگران کردند

© Photo / Ministry of defence of the Russian Federationبمب افکن‌های روسیه ناتو را نگران کردند
بمب افکن‌های روسیه ناتو را نگران کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو بمب افکن روسی باعث نگرانی ناتو در تمرینات چند ملیتی موسوم به "نیزه سه‌شاخه" آنها شد.

به گزارش اسپوتنیک، دو بمب افکن روسی (Tu-160) باعث نگرانی ناتو در جریان تمرینات چند ملیتی موسوم به "نیزه سه‌شاخه" در ناروی شد و بعداً توسط جنگنده‌های بریتانیاوی این دو بمب افکن رهگیری شد.

رونمایی از بمب افکن جدید روسیه + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
رونمایی از بمب افکن جدید روسیه + ویدیو

وزارت دفاع ملی روسیه گزارش داده بود که دو بمب افکن روسی یک پرواز 10 ساعته را بر روی دریاهای بارنتز و ناروی انجام دادند. وزارت دفاع ملی روسیه تأکید کرد که این بمب افکن‌های روسیه مرزهای کشورهای دیگر را نقض نکرده‌اند و پرواز را با توجه به قوانین بین‌المللی استفاده از فضای هوایی انجام داده‌اند.
علاوه بر این، مسکو در مورد پروازهای که قرار است طیاره‌های روسیه از اول تا سوم ماه نوامبر بر روی دریای ناروی انجام دهد به (NOTAM) اطلاع داده بود که این خبر همچنان باعث نگرانی ناتو شده بود.
این بمب افکن‌های روسی پروازهای خود را در نزدیکی سواحل ناروی در فاصله 13.9 مایل دریایی نزدیک انجام می‌دهند جای که مانورهای نظامی چند ملیتی موسوم به "نیزه سه‌شاخه" برگزار می‌شود.

علاوه براین، معلوم شد که نیروهای دریایی روسیه نیز از تاریخ 6 الی 9 نوامبر در دریای بارنتز و آبهای بین‌المللی شمال ناروی پروازهای آموزشی به همراه پرتاب‌های راکتی انجام خواهد داد.

بزرگترین تمرینات ناتو به نام چند ملیتی موسوم به "نیزه سه‌شاخه" (Trident Juncture) از تاریخ 27 اکتوبر تا 7 نوامبر در ناروی برگزار می‌شود. حدود 50 هزار نظامی از 30 کشور در این تمرینات مشترک شرکت دارند.
مقامات روسیه اعلام می‌کنند که مسکوهیچ کشوری را تهدید نمی‌کند اما به اقدامات بالقوه خطرناک برای منافع خود و تحرک روز افزون ناتو توجه نشان می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала