معافیت هند از تحریم علیه ایران

عضو شوید
وزارت امور خارجه هند اعلام کرد که این کشور تا کنون هیچ بیانیه رسمی از سوی امریکا مبنی بر معافیت هند از تحریم های ایران دریافت نکرده ایم.

به گزارش اسپوتنیک، راویش کومار سخنگوی وزارت امور خارجه هند در کنفرانس خبری هفتگی خود اعلام کرد که دهلی نو تا کنون هیچ بیانیه رسمی از سوی امریکا مبنی بر معافیت هند از تحریم های ایران دریافت نکرده است.

استخراج نفت - اسپوتنیک افغانستان
هند از ایران نفت اضافی میخرد
وی گفت: ما نگران این موضوع هستیم که تا کنون بیانیه ای رسمی از امریکا درباره این موضوع دریافت نکرده ایم. همانطور که می دانید که ما چندین مذاکراه نه تنها با امریکا بلکه با ایران و سایر کشور ها در خصوص این مساله داشته ایم. تا آنجایی که به امریکا مربوط می شود، آنها کاملا از نگرانی های ما با خبر هستند و نیاز ما به نفت را درک می کنند. نفت برای ادامه رشد اقتصادی هند بسیار حیاتی است.
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
حمایت ایران و هند از افغانستان
وی همچنین به سخنان مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا اشاره کرد که هدف از تحریم ها علیه ایران ضربه زدن به هند نیست. ما به روابط و تعاملات خود با امریکا و سایر کشورها ادامه خواهیم داد تا امنیت انرژی و همچنین منافع ملی هند تامین شود.
پیش از این روزنامه"اکونومیک تایمز" گزارش داد که امریکا با معافیت دهلی نو از اجرای تحریم‌های ایران موافقت کرده است.
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала