ترامپ مهاجرین را به شلیک گلوله تهدید کرد

© AP Photo / Carolyn Kasterترامپ مهاجرین را به شلیک گلوله تهدید کرد
ترامپ مهاجرین را به شلیک گلوله تهدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سر قوماندان اعلی قوای مسلح امریکا به نظامیان مستقر در مرز مکسیکو دستور داد تا به سمت کسانی که سنگ پرتاب میکنند، شلیک نمایند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور و سر قوماندان اعلی قوای مسلح امریکا میگوید که نظامیان مستقر در مرز مکسیکو میتوانند به سمت مهاجرانی که به سوی آنها سنگ پرتاب میکنند، شلیک نمایند.

ترامپ: « آنها به طور وحشیانه سنگ پرتاب میکنند، شما ۳ روز پیش دیدید که چندین نظامی به طور جدی مجروح شدند. این قابل تحمل نیست. اگر آنها میخواهند به سوی نظامیان ما سنگ پرتاب کنند، نظامیان ما نیز جواب خواهند داد. پیشنهاد میکنم اسلحه بگیرید و اگر آنها سنگ پرتاب کردند، طوریکه به سمت پولیس نظامی مکسیکو پرتاب کرده بودند، با گلوله جواب بدهید.»

این در حالی است که یک جنرال امریکا این اظهارات سر قوماندان اعلی قوای مسلح امریکا را خلاف قوانین جنگ و کنوانسیون ژنو عنوان کرد.

جنرال مارک هرتلینگ: «قوای مسلح امریکا این کار را نمیکند. این اظهارات در تضاد به اصول اساسی جنگ، که ما تابع آن هستیم قرار دارد و بر خلاف قوانین جنگ و کنوانسیون ژنو است.»

قابل یادآوری است، پیش از این رئیس جمهور ترامپ اعلام کرده بود که حدود ۵۲۰۰ نظامی را برای جلوگیری از ورود کاروان مهاجرین به خاک امریکا، به مرز مکسیکو فرستاده است.

این کاروان چندین هزار نفری مهاجرین که اکثریت شان از کشور هاندوراس اند از طریق مکسیکو به سمت ایالات متحده امریکا در حرکت هستند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала