غنی: طالبان به مذاکرات آماده شوند/ اختیار صلح را به دست بیگانگان نخواهیم داد

© Photo / ARG / ARGغنی: طالبان به مذاکرات آماده شوند/ اختیار صلح را به دست بیگانگان نخواهیم داد
غنی: طالبان به مذاکرات آماده شوند/   اختیار صلح را به دست بیگانگان نخواهیم داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور غنی در جریان سفرش به پکتیا گفته است که طالبان به مذاکرات بین الافغانی آماده شوند؛ زیرا ما اختیار صلح را به دست بیگانه ها نمی دهیم.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ی به نقل از آقای غنی گفته که زمینه تامین صلح از نگاه سیاسی فراهم شده، جهان اسلام و منطقه نیز برای حمایت از این روند آماده اند.
وی خاطرنشان کرد، ما با پاکستان صلح می خواهیم، اما باید آن کشور بداند که افغانستان باثبات به نفع اسلام آباد است. وی افزود که طالبان به مذاکرات بین الافغانی آماده شوند؛ زیرا ما اختیار صلح را به دست بیگانه ها نمی دهیم.
رییس جمهور غنی با اشاره به انتخابات ولسی‌جرگه، گفت که اشتراک مردم قابل قدر است و هر دو کمیسیونِ انتخابات برای تامین شفافیت متعهد هستند تا از ارادۀ مردم حفاظت صورت گیرد. 

این درحالی است که دیپلمات‌های روسی در کابل در دو ماه گذشته دعوت‌نامه‌های شرکت در نشست صلح مسکو را به چندین چهره‌ی سیاسی افغانستان توزیع کردند. از جمله هشت تن از رهبران سیاسی افغانستان، شش تن آن به شمول حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان دریافت دعوت‌نامه از سوی دیپلمات‌های روسی را برای اشتراک در نشست صلح مسکو تایید کرده‌اند؛ اما سفارت روسیه در کابل تا کنون در این مورد چیزی نگفته است.
در همین حال وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که نشست "صلح مسکو" در تاریخ نهم نوامبر با شرکت معاونان وزرای خارجه دو کشور و شماری از نمایندگان ویژه برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала