هشدار رئیس جمهور بلاروس به لهستان به خاطر ساخت «پایگاه های اضافی»

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار رئیس جمهور بلاروس به لهستان به خاطر ساخت «پایگاه های اضافی»
هشدار رئیس جمهور بلاروس به لهستان به خاطر ساخت «پایگاه های اضافی» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور بلاروس گفت، که جا به جایی پایگاه امریکا در لهستان موجب واکنش بلاروس و روسیه می‌شود.

لوکاشنکو: باید جلو پیشرفت تروریست ها را در افغانستان گرفت - اسپوتنیک افغانستان
لوکاشنکو: باید جلو پیشرفت تروریست ها را در افغانستان گرفت
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس اظهار داشت، که جا به جایی احتمالی پایگاه نظامی امریکا در لهستان، بلاروس و روسیه را مجبور می کند، که به نوعی پاسخ دهند که زیرساخت های نظامی اضافی در قلمرو بلاروس جا به جا شود.

لوکاشنکو گفت: من به وزیر امور خارجه لهستان گفتم، که ما نمی خواهیم با شما بجنگیم و به همین دلیل پایگاه های نظامی بیشتری ایجاد نمی کنیم. اگر غیر از این باشد، ما و روس ها مجبور خواهیم شد که پاسخ بدهیم، به این معنی که ما مجبور خواهیم شد چیزی برای ایستادن در برابر شما قرار دهیم.

وی افزود: من خطاب به غربی ها میگویم، که ارزش ها در بلاروس را ببینید، تحریم ها را علیه ما اعمال نکنید. مواد مخدر، قاچاق و عناصر رادیو اکتیو و مهاجرت غیرقانونی از مسیر ما به سمت غرب می رود و ما با هزینه های خود با آنها مقابله می کنیم.

او در ادامه گفت: ما مردم صلح طلب هستیم، ما جنگ نمی خواهیم، ما پولدار نیستیم، اما ما از کسی نمی پرسیم، ما شادی مان را به دست آوریم؛ اگر ما حرکت کنیم، همه چیز را انجام خواهیم داد. من پیش از این هم گفته ام که ده ها و صدها سال مذاکرات بهتر از یک روز جنگ است.

یادآوری می کنیم، که پیش از این لهستان از ایالات متحده امریکا خواسته بود، که پایگاه های زرهی اش را برای دایم جا به جا کند و هزینه های آن که نزدیک به یک و نیم تا دو میلیارد دالر می شود را هم می پردازد.

این پیشنهاد لهستان بین دو کشور صورت گرفته و در چارچوب ناتو نیست. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала