پسران خاشقجی جنازه پدرشان را می خواهند

© AP Photo / Hasan JamaliJamal Khashoggi
Jamal Khashoggi - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو پسر روزنامه‌نگار سعودی که در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید، از مقامات سعودی خواستند جنازه پدرشان را پس بدهند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از CNN؛ پسران جمال خاشقجی، روزنامه نگار مقتول سعودی در اولین مصاحبه از زمان کشته شدن پدرشان طی درخواستی از مقامات سعودی خواستار بازگردانده شدن جسد پدرشان شده
صالح و عبدالله خاشقجی، پسران جمال خاشقجی، روزنامه نگار مقتول مخالف دولت عربستان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری CNN گفتند که بدون جسد پدرشان خانواده قادر نیست تا مراسم تدفین را برگزار کند و با غم از دست دادن وی کنار بیاید.
صالح خاشقجی گفت: این یک وضعیت عادی نیست. این یک مرگ عادی نیست. همگی ما حق داریم تا جسدش را در قبرستان بقیع در مدینه منوره و در کنار دیگر اعضای خانواده دفن کنیم. من درباره این مساله با مقام‌های سعودی صحبت کردم و امیدوارم چنین درخواستی به زودی تحقق یابد.
جسد جمال خاشقجی هنوز پیدا نشده و مقام‌های ریاض در حال انجام تحقیقات در این باره هستند. 

بن سلمان مسئول قتل خاشقجی است - اسپوتنیک افغانستان
بن سلمان مسئول قتل خاشقجی است

صالح خاشقجی در ادامه درباره پدرش گفت: می‌خواهیم پدرمان در آرامش باشد. تا به امروز، من هنوز باور ندارم که او مرده باشد. اطلاعات نادرستی درباره شرایط مربوط به مرگش وجود دارد. اینکه می‌گویند پدرم یکی از حامیان اخوان المسلمین بوده، نادرست است.
وی در پاسخ به اینکه پدرش چگونه مردی بود، گفت: او فردی میانه رو بود که ارزش‌های مشترکی با هر کسی داشت. مردی بود عاشق کشورش. جمال خاشقجی هرگز یک مخالف نبود. او به پادشاهی عربستان باور داشت؛ چیزی که کشور را یکپارچه نگه می‌دارد. او به تغییراتی که در حال رخ دادن هستند، باور داشت.
جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی که از سال 2017 میلادی در ایالات متحده امریکا زندگی و به حیث مرورگر در روزنامۀ واشنگتن پست کار می‌کرد، 2 اکتوبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد.
رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتوبر گزارش دادند، جمال خاشقجی در جریان نزاع با کارمندان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می‌ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مجرمان را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала