واکنش حسن روحانی به تحریم های ترامپ

© Sputnik / Aleksey Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Ирана Хасан Рухани на встрече глав государств-участников V Каспийского саммита в Актау
Президент Ирана Хасан Рухани на встрече глав государств-участников V Каспийского саммита в Актау - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حسن روحانی رئیس جمهور ایران می گوید، تحریم‌های ظالمانه امریکا را با افتخار دور می‌زنیم.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Press TV حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز دوشنبه در نشستی با مدیران ارشد وزارت امور اقتصادی و مالیه ایران گفت: "تحریم‌های ظالمانه امریکا را با افتخار دور خواهیم زد."
این سخنان در حالی بیان می‌شود که امریکا از امروز دوشنبه دور دوم تحریم‌ها علیه ایران را اجرایی کرد. تحریم‌هایی که گفته می‌شود"سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ علیه ایران" است.  

مایکل پومپئو، وزیر خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
اشتباهات اوباما در رابطه با ایران تکرار نخواهد شد

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا روز گذشته اعلام کرد تحریم های ایران که از روز دوشنبه به اجرا گذاشته خواهند شد، شامل بیش از 600 شرکت و فرد خواهد بود.
روحانی توافق هسته‌ای را "پیروزی بزرگ سیاسی" ایران خواند و گفت که اکنون کشورها و سازمان‌های بین المللی در کنار ایران قرار دارند و آمریکا منزوی شده است.
حسن روحانی گفت که این تنها ایران نیست که از رفتار امریکا «عصبانی» است بلکه اروپایی ها هم از سیاست های امریکا عصبانی هستند و آنها نیز می خواهند «عمر دولت ترامپ» کوتاه شود.
روحانی با «نژادپرست» خواندن دونالد ترامپ گفت:‌ فکر نمی‌کنم در تاریخ امریکا کسانی به کاخ سفید آمده باشند که تا این حد ضدقانون و معاهدات بین‌المللی باشند. من به یاد ندارم. همه آنها تخلفات قانونی داشتند ولی اینها سرآمد تخلفات هستند.
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала