نتایج یک تحقیق در مورد سرطان زا بودن گوشی های همراه

© REUTERS / China Dailyنتایج یک تحقیق در مورد سرطان زا بودن تلفون های همراه
نتایج یک تحقیق در مورد سرطان زا بودن تلفون های همراه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان امریکایی نتایج یک تحقیق در رابطه به گوشی های همراه و ارتباط آن با بیماری سرطان را منتشر نمودند.

 به گزارش اسپوتنیک، دانشگاه ملی سم شناسی ایالات متحده امریکا بالاخره نتایج تحقیق در مورد سرطان زا بودن گوشی های همراه و اینکه آیا استفاده از آنها انسان را به این بیماری خطرناک مصاب می سازد یا خیر؛ منتشر نموده است.
این پژوهش در زمان دولت کلینتون آغاز شد و با هزینه‌ی 30 میلیون دالر و روی حدود 3 هزار جونده انجام شد. مجری این آ‌زمایش برنامه‌ی سم‌شناسی ملی امریکا بود. در این پژوهش شواهد مثبت ولی نسبتا ضعیفی درمورد این که امواج رادیویی حاصل از برخی از انواع تلفن‌های همراه می‌توانند موجب افزایش خطر ابتلای موش‌های صحرایی نر به سرطان مغز شوند، دیده شد.  

کشف موثر ترین روش برای درمان خطرناک ترین نوع سرطان - اسپوتنیک افغانستان
کشف موثر ترین روش برای درمان خطرناک ترین نوع سرطان

جان بوچر دانشمند برنامه سم‌شناسی ملی امریکا گفت:ما معتقدیم که ارتباط بین امواج رادیویی و تومورها در موش‌های صحرایی نر واقعی است.
اما او هشدار داد که سطوح قرارگیری و مدت زمان در نظر گرفته شده در آزمایش بسیار بیشتر از چیزی است که مردم به‌طور معمول با آن مواجه می‌شوند و بنابراین این نتایج به‌طور مستقیم قابل قیاس با تجارب انسانی در این زمینه نیستند. علاوه بر این مطالعه‌ اثرات فرکانس مرتبط با نسل ابتدایی از تکنولوژی تلفن همراه را که سال‌هاست دیگر استفاده نمی‌شود، مورد بررسی قرار داد. بنابراین به نظر می‌رسد که هر نگرانی درمورد نتایج این پژوهش در مورد گیرنده‌های اولیه باشد که در دستگاه‌های قدیمی استفاده می‌شد و نه مدل‌های کنونی.
با این حال کارشناسان استدلال می‌کنند که حتی یک افزایش کم در خطر ابتلا به سرطان با توجه به این که میلیاردها نفر در حال استفاده از تلفن‌های همراه هستند، می‌تواند دارای نتایج گسترده‌ای باشد.
در جریان این پژوهش، موش‌های صحرایی در معرض تابش 900 مگاهرتزی قرار گرفتند، حالت معمولی تلفن‌های همراه نسل دوم که در دهه‌ی 1990 زمانی که این مطالعه آغاز شد، عمومیت پیدا کردند. تلفن‌های همراه نسل حاضر بیشتر از انواع 4 — G هستند و انتظار می‌رود که تا سال 2020 تلفن‌های همراه نسل پنجم به‌طور گسترده وارد بازار شوند. آن‌ها از فرکانس‌های بسیار بالاتری استفاده می‌کنند و قابلیت نفوذ این امواج رادیویی به بدن بسیار کمتر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала