پلنگ آدمخوار هندی بالاخره کشته شد

© Sputnik / Georgy Zimarev /  مراجعه به بانک تصاویر پلنگ آدمخوار هندی بالاخره کشته شد
پلنگ آدمخوار هندی بالاخره کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک پلنگ آدمخوار به نام تی‌وان که در دو سال اخیر دست کم 13 هندی را کشته و خورده بود، سرانجام با شلیک گلوله کشته شد.

به گزارش اسپوتنیک، عملیات پیشرفته و پیچیده شکار پلنگ آدمخوار شب جمعه گذشته در جنگل‌های ایالت ماهاراشترا با کشته شدن حیوانی به پایان رسید که شکارچی‌ها او را با نام تی‌وان می‌شناختند و دوستداران حیات وحش نام آونی را برایش انتخاب کرده بودند.
یکی از خطرناک‌ترین ببرهای چند دهه اخیر هند مادر دو توله 10 ماهه بود اما در عین حال تا همین اواخر از کشتن انسان‌ها دست نکشید.
گروهی 150 نفری نفر نیروی حرفه ای با استفاده از یک پاراگلایدر و چند دوربین مادون سرخ ماه‌ها برای یافتن ردی از تی‌وان وقت گذاشتند و تیراندازان ماهر سوار بر فیل‌ها راهی جنگل‌ها شدند. 

حمله پلنگ بر مردم در هند + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
حمله پلنگ بر مردم در هند + ویدیو

دیوان عالی هند ماه سپتمبر گذشته حکم کشتن پلنگ قاتل را در میان اعتراض دوستداران حیات وحش صادر کرد؛ حیوانی که از تابستان 2016 تا امروز مسئول کشته شدن دست‌کم 13 هندی بوده است.
کشته شدن این پلنگ در هندوستان جنجال بر پا کرده است. طرفداران حیات وحش در مورد قانونی بودن شلیک به این حیوان وحشی تردید دارند. برخی رسانه‌های محلی نوشته‌اند که شکارچیان بدون آن که تلاشی برای زنده‌گیری این حیوان بکنند، او را در جنگل یاواتمال به دام انداخته و به او شلیک کرده‌اند.
نخستین قربانی این آدمخوار زنی بود که جنازه‌اش را تابستان دو سال پیش در مزرعه پنبه پیدا کردند.
از آن پس تقریبا تمام قربانیان تی‌وان مرد بودند.
کار یافتن ردی از این پلنگ قاتل در مقطعی چنان پیچیده شده بود که شکارچی‌ها به استفاده از رایحه یکی از عطرهای کالوین کلاین رو آوردند.
در جریان عملیات شکار تی‌وان، برخی از دوستداران حیات وحش با برپایی راهپیمایی و در دست گرفتن پلاکاردهای حاوی شعارهای زیست‌محیطی، خواستار جلوگیری از شکار آونی شده بودند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала