فروش اجساد ملکی سانحه فراه در بدل پنج لک افغانی توسط طالبان

© AP Photo / Rahmat GulАфганские талибы с оружием. Архивное фото
Афганские талибы с оружием. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان مسلح پانزده جسد نظامیان را همراه با جسد معاون قول اردوی 207 ظفر و رییس شورای ولایتی فراه به گروگان گرفته اند.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته مسوولین محلی طالبان اجساد رادر موتر ماذدا شب هنگام از یک روستا به روستایی دیگر انتقال میدهند.
ذکریا میرزازاده فرمانده لوا دوم ارتش ملی فراه می گوید، جهت تسلیم گیری اجساد قربانیان سقوط چرخبال ولسوالی اناردره فراه، از طریق گفتگو توسط سران قومی و فشارهای نظامی تلاش های جدی آنان جریان دارد.
وی می افزاید: "این تجاران از هر جسد پنج لک افغانی بدست آورده اند. حالا مردم افغانستان و علمای دین قضاوت کنند که فروش جسد در کدام دین و آئین و مذهب و انسانیت جا دارد."
فرمانده ارتش فراه می گوید، تحقیقات آنها نشان داده است، که علت اصلی سقوط چرخبال وزن زیاد بوده است، که با وجود ۲۷ سرنشین پنج جسد دیگر نیروهای ارتش ملی، مواد انتخاباتی و دیگر تجهیزات سنگین دیگر نیز در آن چرخبال وجود داشت.
آقای میرزاده می افزاید: "باید پانزده تن انتقال پیدا می کردند اما در آن چرخبال بیشتر از سی و دو تن بشمول بزرگان فراه را پیلوت کمک کرده تا انتقال شوند."
عدم تسلیم دهی اجساد جان باخته گان سقوط چرخبال هفته گذشته واکنش جدی نزدیگان قربانیان سقوط چرخبال را در فراه بر انگیخته است.
عبدالخالق امینی، از نزدیکان قربانیان خطاب به طالبان می گوید: "با جسد ها چی می کنید؟ چند روز دیگر نگاه خواهید کرد؟ آنها انسان های زنده نیستند هر لحظه شهدا خراب شده می روند شما چی می کنید؟ خود را مسلمان می گوید آیا همین اسلامیت تان است؟"
طالبان مسلح در بدل تسلیم دهی این اجساد، از دولت مرکزی، خواهان تسلیم گرفتن قاتل جنرال عبدالرازق فرمانده پیشین قندهار شده اند، که باشنده های فراه این خواست طالبان را غیر اسلامی و غیر شرعی میدانند.
اما طالبان با نشر خبرنامه ای گفته اند که آنها هیچ پولی در بدل سپردن این جسد ها به خانواده های جان باختگان دریافت نکرده اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала