اعزام محبوسین گوانتانامو به سوریه

© AFP 2023 / Fadi al-Halabiجبهه اانصرا در سوریه
جبهه اانصرا در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جعفری نماینده سوریه در ملل متحد اظهار داشته است که امریکا در اعزام محبوسین گوانتانامو و پیوسین آنها با تروریستها در سوریه دست دارد.

به گزارش اسپوتنیک، بشار جعفری نماینده سوریه در ملل متحد، ایالات متحده را در رهائی تروریستها از محبس گونتاناما و احیا مساعدت در اعزام آنها به سوریه متهم نمود.

سوریه: امریکا از طریق اوکراین به تروریست ها جنگ افزار تهیه می کند - اسپوتنیک افغانستان
سوریه: امریکا از طریق اوکراین به تروریست ها جنگ افزار تهیه می کند
وی در جریان جلسه شورای امنیت، داستان یکی از تروریستها را حکایت کرده گفت: «تروریست سوری به نام جیاب دیاد که به اسم ابو دیاد مشهور است در سال 2000 عازم افغانستان شد، تا در جمع نیروهای القاعده فعالیت نماید و در سال 2001 نیروهای پاکستان وی را بازداشت نمودند و یکجا با یک تعداد تروریستهای بین المللی دیگر به استخبارت امریکا تسلیم کردند که متعاقباً مقامات امریکا یک تعداد زیاد محبوسین را به محبس گوانتانامو انتقال گردیدند.
ارگ - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ارگ به کشته شدن افغان ها در سوریه
به گفته جعفری در جریان بحران سوریه، امریکا یک تعداد زیاد محبوسین را از گوتنانامو آزاد نمودند و تعجب آور است که آنها به کشور من — سوریه پیدا شدند. به آنها پاسپورت، ویزهدادند و به اعزام آنها به سوریه مساعدت نمودند.
از جمله ترویستهای اعزامی از گوانتانامو به سوریه- یکی آن جیاب دیاد میباشد. فعلاً این تروریست در قلمرو ترکیه بودوباش دارد. او آزادانه به سوریه و ترکیه رفت و آمد میکند و در جمع نهاد تروریستی جبهه النصرا (فعالیت این سازمان تروریستی در روسیه منع است) می جنگد.
وی در ختم به همه اعظا شورای امنیت ملل متحد گفت: " خواستم شما را جریان بگذارم تا از چگونگی فعالیت امریکا آگاه شوید".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала