عبدالله: تأخیر حکومت باعث افزایش تلفات در ارزگان شد

عضو شوید
رییس اجراییه می‌گوید که حکومت در پاسخ‌گویی به رویدادهای اخیر در ارزگان تأخیر کرده است و این تأخیر، سبب افزایش تلفات مردم و پولیس شده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " طلوع نیوز" رئیس اجرائیه کشور می گوید، اعتراض‌های برخی از باشنده‌گان ارزگان را شنیده است که از نامیده شدن جنگ در ولسوالی خاص ارزگان به نام «منازعه قومی» شکایت داشتند.
عبدالله عبدالله گفته است که: "تلفات مردم ملکی و نیروهای امنیتی در ارزگان و نیز شکایت باشنده‌گان این بخش از کوتاهی در مدیریت این رویداد و همچنان قومی خوانده شدن این جنگ، اما واضح است که طالبان در پی این رویداد قرار دارند."
اشارۀ آقای عبدالله ظاهرأ به نامۀ ریاست‌جمهوری است که روز یکشنه بدست رسانه‌ها رسید. در این نامه، جنگ در ولسوالی خاص ارزگان منازعه قومی خوانده شده بود. اما در نامه‌یی که سپس ریاست جمهوری پخش کرد در آن تغییراتی آمده و از گماشته شدن یک هیئت چهارده نفری به ریاست اسدالله فلاح، مشاور رییس جمهور در امور حل منازعات برای بررسی تلفات غیرنظامیان در ارزگان خبر داده شده است. 

واکنش داکتر عبدالله به سخنان رئیس جمهور غنی در مورد جنگ ارزگان - اسپوتنیک افغانستان
واکنش داکتر عبدالله به سخنان رئیس جمهور غنی در مورد جنگ ارزگان

نزدیک به دو هفته می‌شود که درگیری‌های سختی در ولسوالی خاص ارزگان ادامه دارند.
دامنۀ اعتراض‌ها برای مهار این وضع به کابل نیز رسیده اند؛ چنان‌که شماری از فعالان جامعه مدنی، حکومت را در کار رسیده‌گی به این رویداد ناکام می‌دانند.
رویداد ارزگان، در مجلس نماینده‌گان نیز یکی از بحث‌های داغ بود؛ شماری از نماینده گان، قومی خواندن جنگ را در خاص ارزگان از سوی ریاست جمهوری شرم آور می‌دانند.
با این همه، وزارت داخله می‌گوید که اکنون وضعیت در ارزگان بهتر شده است.
روستاهای کاندلان و حسینی از آسیب‌پذیرترین بخش‌های ولسوالی خاص ارزگان استند که بر جابه‌‍جایی نیروهای بیشتر دولتی در این روستاها تأکید می‌شود.
ولسوالی خاص ارزگان نزدیک به سه سال می‌شود که در بدترین وضع امنیتی به سر می‌برد؛ راه‌های رفت وآمد این ولسوالی به مرکز با تهدیدهای بلند امنیتی روبه‌رو استند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала