منابع روسیه، باوجود تحریمات امریکا، ضروری خواهند بود

© Sputnik / Alexei Danichevمنابع روسیه، باوجود تحریمات امریکا، ضروری خواهند بود
منابع روسیه، باوجود تحریمات امریکا، ضروری خواهند بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیک باتلیر (Nick Butler) در روزنامه « The Financial Times» انگلستان می نویسد، چند هفته و ماه های آینده برای بازار مواد سوخت و انرژی بسیار پیچیده خواهند بود. دو کشور استخراج کننده و صادرکننده بزرگ نفت – ایران و روسیه – با تحریمات قوی و مخرب از جانب امریکا مواجه خواهند شد.

در تاریخ 6 نوامبر تحریمات امریکا که برخلاف سکتورهای مالی و انرژی اقتصاد روسیه مواجه می باشند و در صورت که اگر اداره ترامپ به کانگرس ثبوت آن ارایه نکند که روسیه بیش از این از سلاح کیمیاوی و بیولوژیکی استفاده نخواهد کرد و همچنان به واشنگتن اطمینان دهد که چنین سلاح را در آینده استفاده نخواهد کرد و آماده است به تفتیش در محلات با شرکت ناظران ملل متحد اجازه دهد، به مرحله اجرا گذاشته خواهند شد. چانس اینکه رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در برابر این مطالبات گذشت خواهد کرد، بسیار کم است. اگر او این کار را نکند، قانون که کانگرس در تابستان تصویب کرده، به رئیس جمهور ترامپ حق اتخاذنمودن یک عده اقدامات — از ممنوعیت بر واردات نفت روسیه گرفته تا محدودیت ها بر معاملات مالی با شرکت دولت — میدهد.

© AP Photo / Alex Brandonمنابع روسیه، باوجود تحریمات امریکا، ضروری خواهند بود
منابع روسیه، باوجود تحریمات امریکا، ضروری خواهند بود - اسپوتنیک افغانستان
منابع روسیه، باوجود تحریمات امریکا، ضروری خواهند بود

هیچکس نمی داند که ترامپ بعد از این چه خواهد کرد — شاید، او خود نیز نمی داند که چه کار کند. این وضع نامعین یکی از عوامل می باشد که به افزایش بهای نفت در ماه های اخیر منجر شده است. تخنالوژی های غرب به روسیه کمک کرده، تا بالاخره، استخراج نفت را تا سطح احیا کند که در دوران اتحاد شوروی دستیاب شده بود. حجم استخراج در سپتمبر 54،11 میلیون بیرل در روز تشکیل داد که با شاخص  سال 1989 مطابقت دارد. صادرات نفت روسیه که در حال حاضر از 3،4 میلیون بیرل در شبانه روز تجاوز میکند، نقش تعیین کننده در ثبات بخشی سطح صادرات بازی کرده که در غیر این صورت نسبت پرابلم های سیاسی و تخنیکی وینزویلا برهم خورده میتوانست. اما سوال راجع به عواقب تحریمات بدون جواب باقی مانده است.

هیچ یک از کمپنی ها نمی خواهد در محکمه قرار گیرد و طبعاً احتیاط حقوق دانان موسساتی به آنها در جلوگیری از خطرات کمک میکنند.

برای آنهایی که در روسیه کار میکنند اوضاع بدتر خواهد شد. رایان زینکی وزیر داخله امریکا راجع به امکان مسدودساختن راه های تجارتی نفت روسیه توسط نیروهای امریکایی معلومات داد. میتوان درک کرد که چرا بوب دادلی مدیر اجرائیه «B-P» اثرات مخرب بالقوه تحریمات را پیشبینی کرده است.

در حال حاضر روسیه آخرین کشور از جمله کشورهای است که سرحدات آن باز می باشد.

روسیه پایگاه عظیم منابع طبیعی دارد. طبق آخرین اجمال احصائیوی «B-P»، ذخایر تثبیت شده را 106 میلیارد بیرل نفت و سه تریلیون مترمکعب گاز تشکیل میدهد. باوجود چلنج های تاخیرناپذیر سیاسی، کمپنی های غربی هنوز میتوانند در روسیه کار نمایند و مفاد به دست آورند. ولادیمیر پوتین میداند که این رشته چگونه کار میکند و درک میکند که سرمایه گذاری های بین المللی کلید درآمدهای شمرده میشود که او را بر سر قدرت نگاه میدارد.

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر منابع روسیه، باوجود تحریمات امریکا، ضروری خواهند بود
منابع روسیه، باوجود تحریمات امریکا، ضروری خواهند بود - اسپوتنیک افغانستان
منابع روسیه، باوجود تحریمات امریکا، ضروری خواهند بود

مولف میگوید، من نمیخواهم با بی شرمی بگویم که تجارت همیشه بر اخلاق پیروز میشود. ولی حوادث که تحریمات را تحریک کرد — حمله کیمیاوی در انگلستان که در نتیجه آن یک نفر کشته و چهار نفر، بشمول سرگی سکریپال اجنت دوگانه، صدمه دیدند  - در جریان چند ماه آینده، بدون تردید، جز تاریخ خواهند شد.

تحریمات برای مدت زمان مانع سرمایه گذاری ها شده میتوانند، ولی به زودی کار بالای معدن نو آغاز خواهد شد و زندگی، مانند گذشته، ادامه خواهد یافت. روسیه را، شاید، دوست نه داشته باشند، اما منابع آن ضروری اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала