مجوز ورود خبرنگار سی‌ان‌ان به کاخ سفید لغو شد+ویدیو

© Sputnik / Natalya Silverstova /  مراجعه به بانک تصاویر مجوز ورود خبرنگار سی‌ان‌ان به کاخ سفید لغو شد+ویدیو
مجوز ورود خبرنگار سی‌ان‌ان به کاخ سفید لغو شد+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ساعاتی پس از مشاجره شدید میان خبرنگار سی‌ان‌ان با رئیس‌جمهور امریکا، کاخ سفید مجوز ورود این خبرنگار را به حالت تعلیق در آورد.

به گزارش به گزارش اسپوتنیک، ساعاتی پس از مشاجره شدید میان جیم آکوستا خبرنگار شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، کاخ سفید مجوز این خبرنگار را به حالت تعلیق در آورد.

ترامپ پس از برخورد با خبرنگار، سی‌ان‌ان را دشمن ملت نامید - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ پس از برخورد با خبرنگار، سی‌ان‌ان را "دشمن ملت" نامید

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، دیروز (چهارشنبه) پس از مشخص شدن نتایج انتخابات کنگره در یک نشست خبری در کاخ سفید شرکت کرد اما از آنجا که از شکست جمهوری‌خواهان در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا به شدت عصبانی بود، پرسش‌های خبرنگاران را تاب نیاورد و عصبانیت خود را بر سر آن‌ها خالی کرد.
رئیس‌جمهور امریکا که در این نشست خبری یک جا بند نمی‌شد و از فرط عصبانیت مدام قدم می‌زد، پس از چندین بار طفره رفتن از پاسخ دادن به سؤال جیم آکوستا، گزارشگر شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان درباره سیاست مهاجرتی دولت امریکا و همچنین ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور، در نهایت نتوانست خشم خود را کنترول کند و آشکارا به او توهین کرد.
آکوستا در جریان این نشست خبری از ترامپ پرسیده بود که چرا در خصوص کاروان مهاجرانی که از امریکای مرکزی عازم مرز امریکا با مکسیکو شده‌اند، از واژه «تهاجم» استفاده می‌کند. اما ترامپ در پاسخ گفت: "شما سی‌ان‌ان را اداره کنید و بگذارید من کشور را اداره کنم. شما اگر سی‌ان‌ان را درست اداره می‌کردید، جایگاهتان بهتر از این بود".
ترامپ سپس در برابر اصرار خبرنگار سی‌ان‌ان برای گرفتن پاسخ سوال خود گفت: "سی‌ان‌ان باید از اینکه خبرنگار "بی ادب و وحشتناکی" مثل تو دارد، خجالت بکشد. تو نباید برای سی‌ان‌ان کار کنی".

او سپس از این خبرنگار خواست میکروفون خودش را زمین بگذارد و دیگر از او سوال نپرسد. در این حین، یکی از کارکنان زن کاخ سفید نیز سعی می‌کرد میکروفون را از دست آکوستا بگیرد.
رئیس جمهور امریکا که به شدت خشمگین بود، در برابر چند خبرنگار دیگر هم لحن بسیار بدی به کار برد و حتی به یکی از آن‌ها با عصبانیت گفت: "بنشین! به تو می‌گویم بنشین. تو را صدا نزدم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала