هیت 5 نفری طالبان عازم مسکو میشوند

© AFP 2023 / Alexander Nemenovشرکت کابل در جلسه در امور افغانستان در مسکو
شرکت کابل در جلسه در امور افغانستان در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنبش طالبان هیت متشکل از 5 نفر را به مسکو معرفی کرد.

به گزراش اسپوتنیک، در اعلامیه جنبش طالبان آمده است که لست هیت پنج نفری خود را تهیه نموده که در نشست مشورتی در امور افغانستان در مسکو به تاریخ 9 نوامبر شرکت می نمایند.
نمایندگان جنبش طالبان در نشست 9 نوامبر در مسکو متشکل از حاجی محمد عباس استانکزی، مولوی سلام حنیفی، مولوی شهاب الدین دلاور، مولوی ضیا الرحمان مدنی و حاجی سهیل شاهین میباشند.

حمله مرگبار طالبان بر پایگاه ارتش در کندوز - اسپوتنیک افغانستان
حمله مرگبار طالبان بر پایگاه ارتش در کندوز
طالبان به اساس دعوت رسمی روسیه در نشست مشورتی مسکو شرکت می نمایند.
زبیع الله مجاهد سخنگوی طالبان اظهار داشته است که قرار است در این نشست طالبان موقف خود را در مورد وضع افغانستان ابراز نمایند و شاید که راه حل سیاسی چالش های موجوده افغانستان پیدا گردد. برعلاوه، طالبان اظهار داشته اند که هیچ نوع مذاکره را با هیت افغانی انجام نخواهند داد.
وضاحت دادن طالبان در مورد نشست مسکو - اسپوتنیک افغانستان
توضیحات طالبان در مورد نشست مسکو
قبلاً وزارت خارجه روسیه اعلام نموده بود که در این نشست مشورتی نمایندگان افغانستان، هند، ایران، قزاقستان، قرغزستان، چین، پاکستان، تاجکستان، ترکمنستان، ازبکستان و ایالات متحده دعوت گردیده اند.
اولین بار است که در چنین نشست، نمایندگان طالبان شرکت می ورزند. هیت افغانی به صوب مسکو حرکت کرده اند.
نشست در هوتل "پریزیدنت" در سطح معاونین وزارت های خارجه و نماینده گان خاص برگزار میگردد. در ختم هیچ نوع اسناد امضا نمی گردد.
مارییه زخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشته است که به تاریخ 9 نوامبر وزیر خارجه روسیه سرگی لاوروف در اجلاس در امور افغانستان با هیت طالبان سخنرانی می نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала