انتقال تجهیزات نظامیان خارجی به افغانستان توسط هواپیماهای قطری

© AP Photo / Ted S. WarrenIn this Nov. 4, 2015 file photo, a Boeing 787 airplane purchased by Qatar Airways is shown during a delivery ceremony in Everett, Washington.
In this Nov. 4, 2015 file photo, a Boeing 787 airplane purchased by Qatar Airways is shown during a delivery ceremony in Everett, Washington. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک کارمند سفارت امریکا در دوحه اعلام کرد که هواپیماهای قطری تدارکات نیروهای خارجی را از هنگری به افغانستان انتقال می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، ویلیام گرانت کارمند سفارت امریکا در قطر اعلام کرد که هواپیماهای ترابری «C-17» نیروی هوایی قطر تدارکات نیروهای خارجی مستقر در افغانستان را از هنگری لند انجام می‌دهند.
گرانت اعلام کرد که انتقال این محموله‌ها با هماهنگی نیروی هوایی قطر با کشورهای عضو ناتو انجام می‌شود.
به گفته این دیپلمات امریکایی، این نخستین باری است که قطر محموله‌های تدارکاتی نیروهای ناتو را از یک کشور عضو این سازمان انتقال می‌دهد.
پیش از این پاکستان به عنوان شریان تدارکاتی نیروهای خارجی مستقر در افغانستان مطرح بود اما چندی است که با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و اسلام‌آباد و گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال مسدود شدن این خط تدارکاتی، آمریکا بررسی گزینه‌های دیگر را نیز برای تامین نیازهای تدارکاتی نیروهای خود را در افغانستان را بررسی می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала