کوریائی شمالی دیدار با پمپئو را لغو نمود

© Sputnik / Maria Frolova /  مراجعه به بانک تصاویر کوریائی شمالی
کوریائی شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیونگ یانگ با اعلام تصمیم جدی اعلام کرد که دیدار با پمپئیو را لغو نموده است.

اسپوتنیک به نقل از العالم، در شرایطی که امریکا حاضر به ارائه جزئیاتی درباره لغو دیدار وزیر خارجه این کشور با مقام ارشد کوریائی شمالی نشده بود، پیونگ یانگ اعلام کرد که با تصمیم خود این دیدار را لغو کرده است.
خبرگزاری یونهاپ کوریائی جنوبی روز پنجشنبه گزارش کرد، قرار بود این دیدار در هفته جاری در نیویارک بین 'مایک پمپئو' وزیر خارجه امریکا و 'کیم یونگ چول' مقام ارشد و مشاور بلند پایه رهبر کوریائی شمالی انجام شود که ناگهانی خبر لغو آن منتشر شد.
به دنبال لغو این ملاقات دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا خاطر نشان کرد این موضوع مهمی نیست و هیچ عجله ای برای ملاقات ها وجود ندارد و تحریم ها نیز برقرار است.
یونهاپ می نویسد که لغو این دیدار یک پسرفت و مانع دیگر در پیشبرد برنامه خلع سلاح اتمی شبه جزیره کوریائی و برنامه ریزی آتی برای دیدار سران کوریائی شمالی و امریکا محسوب می شود.
از سوی دیگر وزارت وحدت کوریائی جنوبی ضمن تائید اینکه روابط کوریائی شمالی و امریکا همچنان تیره است، در بیانیه ای اعلام کرد بدون نظرداشت این وقایع، تصمیم گرفته است برنامه مدرن سازی خطوط ریل دو کوریا و طرح ریل مرتبط کردن دو کشور را اجرا کند.
این در شرایطی است که پیش از این امریکا از کوریائی جنوبی خواسته بود دست به چنین اقدامی نزند زیرا اجرای این طرح ها همسو با تحریم ها نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала