امریکا: پلان عملیات نظامی علیه ایران نداریم

© AP Photo / Alex Brandonامریکا: پلان عملیات نظامی علیه ایران نداریم
امریکا: پلان عملیات نظامی علیه ایران نداریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا اعلام نموده است که این امریکا در صورتی که ایران از توافقنامه هسته‌ای بیرون شود، پلانی برای عملیات نظامی علیه این کشور ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئيس جمهور ایالات متحده امریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا در صورت بیرون‌شدن ایران از توافقنامه هسته‌ای (برجام) گزینه نظامی نیز روی دست دارد، گفت:"چنین نکته ای در طرح‌های ما وجود ندارد. رئیس جمهور فکر نمی‌کند که ایران قصد داشته باشد از برجام خارج شود".
بولتون همچنین افزود که معتقد نیست که اکنون ایران اصول برجام را رعایت می‌کند.

فشار بر ایران: بعد از تحریمات امریکا وضع نرخ نفت چه خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
فشار بر ایران: بعد از تحریمات امریکا وضع نرخ نفت چه خواهد شد

وی افزود: "من به این باورم که ما شواهد چشمگیری مبنی بر اینکه آنها از فراتر از محدودیت‌های این توافقنامه عمل کرده اند، داریم. من مستثنی نمی‌دانم که آنها طوری آنرا نقض می‌کنند که ما درمورد آن حتی خبر نشویم".

در ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده امریکا) به علاوه آلمان به توافق تاریخی برجام با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران قرار شد بسیاری از تحریم های اقتصادی و مالی وضع شده علیه این کشور از سوی سازمان ملل، امریکا و اتحادیه اروپا برداشته شود.
هشتم ماه می، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
موج دوم تحریم های امریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نومبر اجرایی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала