اظهارات روسیه در مورد حضور نظامی ایران در سوریه

© Sputnik / Iliya Pitalevاظهارات روسیه در مورد حضور نظامی ایران در سوریه
اظهارات روسیه در مورد حضور نظامی ایران در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر روسیه در اسرائیل میگوید که نیروهای ایرانی به درخواست دمشق در سوریه حضور دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت تایمز آو اسرائیل، آناتولی ویکتوروف، سفیر روسیه در تل‌آویو ضمن تاکید بر اینکه نیروهای ایرانی به درخواست دمشق در سوریه حضور دارند افزود که خواست اسرائیل برای خروج نظامیان ایرانی از سوریه «غیرواقع بینانه و غیرضروری» است.

آناتولی ویکتوروف: «تهران برای حمله به اسرائیل نقشه نمیکشد. هیچ اسرائیلی هم به دست ایرانی‌ها کشته نشده است درحالی که ده‌ها ایرانی به خاطر حملات اسرائیل کشته شده‌اند. حضور ایران در سوریه به درخواست دمشق صورت گرفته و مسکو نمیتواند از آن‌ها بخواهد سوریه را ترک کنند.»

گفتنی است، حکومت اسرائیل بارها از حضور نظامی ایران در سوریه ابراز نگرانی نموده اند و استقرار نظامیان ایرانی در خاک سوریه را تهدیدی برای اسرائیل میپندارند.

از سوی دیگر ایران میگوید که نیروهای این کشور برای مبارزه با تروریسم در سوریه حضور دارند و تا پایان این مبارزه در سوریه خواهند ماند.

یادآوری میکنیم، درگیری مسلحانه در سوریه از مارچ ۲۰۱۱ بدین سو ادامه دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در این مدت ۲۲۰ هزار تن کشته شده اند. 

گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) در سال ۲۰۱۴ با تصرف شهرهای بزرگی در سوریه و عراق، از جمله رقه و موصل ادعای "خلافت" کرد. در همان سال امریکا و متحدین اش، بدون موافقت دولت سوریه عملیات مشترک نظامی علیه این گروه تروریستی در خاک سوریه و عراق را آغاز کردند. 

روسیه از سپتمبر ۲۰۱۵ بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا میکند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала