سهم‌گیری حدود ۴۰۰ شرکت خارجی در بازسازی سوریه

© AFP 2023 / George Ourfalianسهم‌گیری حدود ۴۰۰ شرکت خارجی در بازسازی سوریه
سهم‌گیری حدود ۴۰۰ شرکت خارجی در بازسازی سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته معاون وزارت خارجه سوریه، نزدیک به ۴۰۰ شرکت خارجی در آینده نزدیک کار بازسازی زیرساخت‌های سوریه را آغاز می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ایمن سوسان، معاون وزارت امور خارجه سوریه در مصاحبه با روزنامه الاقتصاد گفته است که دفتر وزارت خارجه سوریه در امور اقتصادی و بازسازی سوریه که در ماه سپتمبر سال گذشته ایجاد شده بود، چندین هزار درخواست همکاری دریافت نموده است که از آن جمله ۴۰۰ درخواست پذیرفته شده اند. معاون وزارت خارجه سوریه گفت: "این ها بیش از ۴۰۰ شرکت از گوشه‌های مختلف جهان، منجلمه روسیه، چین، هند و همچنان شرکت‌های مهاجرین سوریه اند، آنها به کار برای بازسازی سوریه علاقمندی نشان داده اند و این کار در آینده نزدیک آغاز خواهد شد".

لاوروف: سازمان ملل در بازسازی پس از جنگ سوریه  مانع ایجاد می کند - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف: سازمان ملل در بازسازی پس از جنگ سوریه مانع ایجاد می کند

وی خاطر نشان ساخت که کشورهای متخاصم غربی فرصت سرمایه‌گذاری در بازسازی سوریه را حاصل نخواهند کرد. وی همچنان از دریافت درخواست همکاری از جانب شرکت‌های ایتالیایی و اسپانیایی خبر داد که باعث اختلاف‌نظر درمورد سوریه در اتحادیه اروپا شدند.

درگیری نظامی در سوریه از سال ۲۰۱۱ بدینسو ادامه دارد. در پایان سال ۲۰۱۷ پیروزی بر گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق اعلام شد. در شماری از مناطق سوریه عملیات پاکسازی از وجود جنگجویان هنوز هم ادامه دارد. در حال حاضر حل و فصل سیاسی، بازسازی سوریه و همچنان بازگشت مهاجرین سوری به کشور شان، از اولویت‌های پلان کاری حکومت سوریه می‌باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала