پوتین قبل از دیدار با ترامپ درمورد ارتش اروپا و روابط با امریکا صحبت کرد

© Sputnik / Alexey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین قبل از دیدار با ترامپ درمورد ارتش اروپا و روابط با امریکا صحبت کرد
پوتین قبل از دیدار با ترامپ درمورد ارتش اروپا و روابط با امریکا صحبت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور روسیه در جریان سفر به پاریس برای اشتراک در مراسم تجلیل از صد سالگی پایان جنگ اول جهانی مصاحبهٔ تلویزیونی انجام داده است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئيس جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی (RT) به مواردی چون ارتش اتحادیهٔ اروپا و روابط روسیه با ایالات متحده امریکا پرداخته است.

پوتین در رابطه با ابتکار عمل امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه مبنی بر ایجاد ارتش اروپا گفت: "آنچه مربوط به نیروهای مسلح بالقوه می‌شود، نیروهای اروپایی مفکورهٔ جدیدی نیست، حالا رئیس جمهور مکرون آنرا احیا نموده است، اما درمورد این موضوع به من یکی از روسای جمهور پیشین ژاک شیراک گفته بود، اما قبل از وی نیز این مفکوره‌ها وجود داشتند. در واقع اروپا یک قدرت بزرگ اقتصادی، اتحادیه بزرگ اقتصادی و در کل این یک موضوع عادی است که آنها می‌خواهند مستقل و خودکفا در راستای دفاع و امنیت شان باشند".

ولادیمیر پوتین وارد فرانسه شد - اسپوتنیک افغانستان
ولادیمیر پوتین وارد فرانسه شد

رئيس جمهور روسیه در پیوند به روابط با واشنگتن گفت: "ما در حال آماده مذاکرات ایم، این ما نیستیم که از قرارداد راکت‌های میان‌برد و دوربرد خارج می‌شویم، امریکایی‌ها این تصمیم را دارند. اما نسبت به برگزاری مذاکرات در سطح بالا، مذاکرات در سطح کارشناسان مهم‌تر است. امیدوارم که این پروسهٔ گسترده مذاکراتی از سر گرفته شود".

وی در جواب به سوال درمورد تمرینات ناتو در نزدیکی سرحدات روسیه با اشاره به اینکه روسیه کوشش می‌کند تا تمرینات بزرگ نظامی را در نزدیکی سرحدات کشورهای پیمان اتلانتیک شمالی انجام ندهد، گفت: "آنچه مربوط تمرینات می‌شود، ما نیز انجام می‌دهیم اما ما کوشش می‌کنیم تا تمرینات بزرگ نظامی را در نزدیکی سرحدات کشورهای ناتو انجام ندهیم. آخرین تمرینات بزرگ نظامی ما در شرق بود، هزاران کیلومتر دور از سرحدات کشورهای ناتو".

پوتین در اخیر گفت: "امیدوارم مذاکراتی که همیشه به آن نیاز است، در اینجا نیز نقش مثبت خود را بازی کند". 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала