مبارزه با داعش / وظیفه مشترک دولت و طالبان

© Sputnik / Zuhal Sarhadضمیر کابولوف
ضمیر کابولوف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ضمیر کابولوف نماینده رئیس جمهور روسیه در مورد افغانستان می گوید، مبارزه با داعش وظیفه مشترک دولت افغانستان و گروه طالبان است.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابولوف، نماینده رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان ضمن صحبت در مورد نتایج نشست "فرمت مسکو" که اخیرا برگزار شد گفت، مبارزه با گروه تروریستی داعش در افغانستان هم برای حکومت کابل و هم برای طالبان در اولویت قرار دارد.
ضمیر کابولوف گفت، یکی دیگر از لحظات منحصر به فرد این نشست، مذاکرات طالبان با شرکت کننندگان جلسه بود که پشت در های بسته صورت گرفت. 

کابولوف در توضیح این موضوع گفت، هردو نماینده "هم طالبان و هم دولت کابل" مخالف داعش هستند و خواستار مبارزه با این گروه شدند.
دیپلمات روسی می گوید این موضوع " مبارزه با داعش" علاوه بر صلح در افغانستان، زمینه دیگری برای برقراری ارتباط با احزاب متخاصم است.
با این حال شیرمحمد عباس استانکزی در جمع خبرنگاران در مسکو تاکید کرد، داعش یک گروه غیربومی در افغانستان است که از سوی دولت این کشور و امریکا حمایت می‌شود.
نشست صلح مسکو هشتم و نهم نوامبر(17 و 18عقرب) با حضور اعضای دفتر سیاسی طالبان و نمایندگان رسمی و غیررسمی شماری از کشورها از جمله آمریکا در روسیه برگزار شد.
طالبان در این نشست به خروج نظامیان خارجی از افغانستان تاکید و از گفت‌وگو با اعضای شورای عالی صلح افغانستان نیز خودداری کردند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала